طوفان و رعد و  برق در دلگان تلفات جانی نداشته است

فرماندار دلگان با بیان اینکه هنوز برآورد دقیقی از میزان خسارت ها به حوزه برق، آب و کشاورزی به دست نیامده است، گفت: طوفان و رعد و برق در دلگان تلفات جانی نداشته است.

«مجتبی شجاعی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: طوفان و گرد و غبار روز گذشته شرایط ناپایداری در سطح شهرستان دلگان ایجاد کرد به طوری که خسارت های جدی به بخش های مختلف زیر ساخت ها در حوزه برق، آب و کشاورزی وارد کرده است.

 

فرمانده دلگان ادامه داد: سقوط حدود 100 تیر برق در سطح روستاها و شهرستان دلگان سبب قطعی برق در روستاها و مرکز شهرستان دلگان شد.

 

شجاعی تصریح کرد:7 تیم اصلاح و بازسازی شرکت توزیع برق در دلگان در حال فعالیت هستند و دو تیم از مرکز استان به این شهرستان اعزام شده اند و نیز نماینده معین شرکت برق در دلگان مستقر شده است.

 

وی افزود: طوفان و گرد و غبار باعث خسارت به نخیلات کشاورزانی شد که در انتظار برداشت خرمای خودشان ظرف 20 روز آینده بودند.

 

فرماندار دلگان یادآور شد: برآورد دقیقی از میزان خسارت ها به دست نیامده زیرا که هنوز شرایط جوی دلگان پایدار نشده تا نیروهای ارزیابی بتوانند شرایط را ارزیابی مناسب داشته باشند.

 

شجاعی با بیان اینکه پدیده قالب طوفان و  رعد و برق و بارندگی بسیار ضعیف است، گفت: سرعت طوفان 130 کیلومتر در ساعت تخمین زده می شود طوفان روز گذشته بی سابقه بود و ترکیبی از گرد و خاک و ناشی از گرداب جازموریان مشکلاتی را برای کهنسالان و بیماران تنفسی ایجاد کرد به طوری که آنها را روانه مراکز درمانی کرد.

 

وی افزود: در حال حاضر اکیپ های شرکت برق در دلگان فعالیت دارند تا برق 13 روستای دلگان هر چه سریعتر به مدار و چرخه برق رسانی بازگردد.

 

 فرماندار دلگان عنوان کرد: به شهروندان توصیه می شود که به تاسیسات برق نزدیک نشوند زیرا که ممکن بر اثر اتصالات که در اطراف آنها وجود دارد خطرات جانی برای مردم به دنبال داشته باشد.

 

شجاعی گفت: اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان دلگان در حالت آماده باش هستند تا از این بحران عبور کنیم.

 

وی افزود: از دامداران و عشایر تقاضا می شود در حد امکان در محل اسکان خودشان بمانند و از جابه جا شدن پرهیز کنند تا شرایط جوی پایدار در دلگان حاکم شود.

کد خبر 1076530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha