سلامت نظام به واسطه شورای نگهبان   تامین می شود

حجت الاسلام اجرایی گفت: شورای نگهبان به عنوان مغز متفکر سلامت این نظام را تامین می کند.

حجت الاسلام حسین اجرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: در روز تاسیس شورای نگهبان امام خمینی(ره) با انتصاب ۶نفر از فقها به شورای نگهبان رسمیت دادند و این شورا در آغاز با مشکلات زیادی مواجه بود.

 

امام جمعه هرسین  افزود:مقام مظعم رهبری در خصوص شورای نگهبان  فرمودند: شورای نگهبان برای نظام اهمیت حیاتی دارد یعنی حقیقتاً بود و نبود شورای نگهبان به معنای بود و نبود نظام اسلامی است.

 

وی  با اشاره به وظایف شورای نگهبان خاطر نشان کرد:نظارت بر قانونگذاری، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات از جمله وظایف شورای نگهبان است. 

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره به ۲۷ تیرماه، سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸و پایان جنگ تحمیلی تصریح کرد:  تحلیل واقع‌بینانه دفاع ­مقدس به‌عنوان یکی از رخدادهای مهم تاریخ معاصر و بازخوانی چرایی آغاز و پایان آن، عامل مهمی در روند تداوم انقلاب اسلامی و شناخت تهدیدات فراروی کشور و نیز عمق راهبردی جمهوری اسلامی و موقعیت امروز ملت ایران در مصاف با نظام سلطه و استکبار به شمار می‌رود.

 

امام جمعه هرسین در پایان گفت :حضرت امام خمینی(ره) از آن با عنوان جام زهر یاد می کنند، که برای مجاهدان و رزمندگان بسیار سخت بود و استکبار جهانی فشار آورد که ایران را متقاعد کند ولی تنها چیزی که امام(ره) را در آنزمان راضی کرد این بود که در داخل به ایشان گفتند که اقتصاد داخل جوابگوی جنگ نیست و امام(ره) اگر جز این بود کوتاه نمی آمد و وقتی دید که برای مردم سختی دارد قبول کردند.

 

 

کد خبر 1076544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha