جهاد علمی امام محمدباقر (ع) باید مورد توجه ویژه جوانان قرار گیرد

حجت الاسلام رمضانی گفت: امام باقر (ع) مروج نهضت علمی شیعه بود و اسلام مدیون تلاش های علمی این امام بزرگوار است و جهاد علمی امام محمدباقر (ع) باید مورد توجه ویژه جوانان قرار گیرد.

حجت الاسلام «علی رمضانی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: هفتم ماه ذی الحجه مصادف با شهادت امام محمد باقر (ع) است، امامی که دارای خصوصیات و ویژگی های برجسته بود که این ویژگی ها نماد یک انسان کامل است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین ادامه داد: امام محمدباقر (ع) در سن 36 سالگی به مقام امامت رسید و در سن 57 سالگی هم به دست هشام بن عبدالملک به شهادت رسید.

 

وی عنوان کرد: تقوا و بندگی خدا، حسن خلق، ساده زیستی، تربیت نخبگان علمی، صبر و شکیبایی و رسیدگی به نیازمندان و محرومان از جمله ویژگی های امام پنجم شیعیان است که هر یک از این ویژگی ها درسی برای همه ماست.

 

حجت الاسلام رمضانی تصریح کرد: امام محمدباقر (ع) شخصیت برجسته علمی بود که در آن دوران آشناترین فرد به تفسیر و رموز قرآن بود و درجه علمی این امام به قدری بالا بود که به ایشان لقب «باقرالعلوم» یعنی شکافنده علم و دانش را داده بودند چراکه ایشان در تبیین علوم متفاوت و متبحر بود.

 

وی تأکید کرد: امام باقر (ع) مروج نهضت علمی شیعه بود و در واقع ایشان آغازگر حرکت و نهضت علمی بود که سپس توسط امام صادق (ع) ادامه یافت و به کمال رسید و اسلام مدیون تلاش های علمی این امام بزرگوار است و جهاد علمی امام محمدباقر (ع) باید مورد توجه ویژه جوانان قرار گیرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین خاطر نشان کرد: سبک و سیره زندگی امام محمدباقر (ع) الگویی برای همه ماست و کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مجموعه ای که بیشترین مخاطبان آنها جوانان و نوجوانان هستند باید از این ویژگی ها بهره برده و آن را به عنوان الگو در بین نسل امروز معرفی کنند.

 

کد خبر 1076588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha