باید روح علوم انسانی را  در تمام بخش های صنعتی دید

ستاری تاکید کرد: باید روح علوم انسانی را در تمام بخش های صنعتی دید و با کمک اساتید دانشگاه این حوزه گسترش می یابد.

به گزارش خبرنگار  علمی خبرگزاری شبستان، سورنا ستاری در اختتامیه دوازدهمین دوره فاربی که امروز ۲۷ تیرماه به صورت مجازی برگزار شد گفت: در این هشت سال اتفاق بزرگی افتاد که به آن زیست بوم نوآوری کشور می گوییم. به مدل های بسیار موفق در بحث تجاری سازی فناوری رسیده ایم.

 

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه این زیست از دانشگاه ها، مراکز نوآوری، پارک های علم و فناوری آغاز می شود افزود: یک ساختار مالی در کنار این انواع صندوق های پژوهشگری است که زمینه ای برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در دانش را فراهم می کند.

وی ادامه داد: برای حل مشکل جامعه نیاز به محصول داریم و محصول حاصل سرمایه گذاری بخش خصوصی  است. تا بخش خصوصی در پژوهش سرمایه گذاری نکند محصولی نخواهیم داشت.

 

ستاری تصریح کرد: تمام تلاش این زیست بوم بر این است که بخش خصوصی پولش را در پژوهش سرمایه گذاری کند. نتیجه این شده است بیش از هفت هزار شرکت دانش بنیان و خلاق به صورت خاص در حوزه علوم انسانی وارد شود. می توانیم  کتاب های زیادی برای بانکداری اسلامی بنویسم ولی وضعیت بانک هایمان اینگونه باشد یا شب که به خانه می رویم فرزندمان با عروسکی بازی کند که با فرهنگ ما سنخیتی نداشته باشد.

 

وی بیان کرد:‌روح علوم انسانی این است که در تمام بخش های صنعتی جامعه به وضوح ببنیم. ورود به حوزه علوم انسانی را دیر آغاز کرده ایم چون پیچیدگی خاص خود را دارد. خانه های خلاق را که در خانه های قدمی انجام می شود تاسیس کرده ایم که ۳۰ خانه هم راه اندازی می شود. فارغ التحصیلان علوم انسانی هستند که محصولاتی را تولید کنند که همسان با رشته تحصیلی آن ها باشد.

 

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری گفت: در تمام زمینه هایی که مرتبط با علوم انسانی  وارد شده ایم و می تواند با کمک اساتید توسعه قابل توجه ای پیدا کند.

 

 

 

 

کد خبر 1076657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha