افزایش تولید گوشت مرغ در شهرستان شیراز با توزیع نهاده های دامی

سیروسی گفت: با اختصاص ۱۴ هزار تن نهاده های دامی میان مرغداران فعال شیرازی شاهد تولید ۶ هزار تن گوشت مرغ در شهرستان شیراز در سه ماه نخست سال بودیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «ذبیح الله سیروسی»، امروز (یکشنبه 27 تیر) از انجام تمهیدات ویژه برای تامین نهاده های دامی در شهرستان شیراز خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 9 هزار تن ذرت و پنج هزار تن سویا در سه ماه نخست امسال میان مرغداران فعال شیرازی توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز افزود: با اختصاص این نهاده ها طی سه ماه گذشته شاهد تولید 6 هزار تن گوشت مرغ در شهرستان شیراز بودیم که با سهم 15 درصدی از تولید استان فارس، مقام اول استان را در این خصوص کسب کرده است.

وی اضافه کرد: در بهار امسال نیز 75 واحد پرورش مرغ گوشتی در شهرستان شیراز به جوجه ریزی و تولید گوشت اقدام کردند و در طول دوره پرورش جوجه ریزی، تولید 2 میلیون و 900 هزار قطعه ای داشته اند.

سیروسی تاکید کرد: با توجه به تامین نهاده های مورد نیاز مرغداران، پس از پایان دوره و تعیین زمان بارگیری محصول به سمت کشتارگاه، مرغداران مکلف هستند حداقل 90 درصد از مرغ تولیدی را به کشتارگاه با نرخ مصوب تحویل کنند و در غیر این صورت از سهمیه نهاده های یارانه دار واحد مذکور در دوره آتی کسر خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز اعلام کرد: در حال حاضر نهاده های مورد نیاز مرغدار در کمتر از 20 روز پس از تائید جوجه ریزی به آنها تحویل داده می شود و با وجود برخی بیماری های تنفسی در واحدهای مرغداری که روند رشد را کند و بعضا موجب تلفات است، افزایش طول دوره پرورش و فرصت تحویل مرغ به کشتارگاه به بیش از 50 روز مورد درخواست مرغداران است.

کد خبر 1076694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha