برگزاری نخستین نشست «رسانه حسینی» در کربلای معلی

نخستین نشست «رسانه حسینی» درباره ایجاد مکانیسمی برای پرداختن به محتوای دیجیتالی درباره موضوعات اعتقادی و نهضت حسینی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان حسینی، «عقیل الشریفی» رئیس بخش رسانه در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: نخستین نشست «رسانه حسینی» با شعار «رسانه حسینی در ایجاد دانش برای جامعه» درباره ایجاد مکانیسمی برای پرداختن به محتوای دیجیتالی درباره موضوعات اعتقادی و نهضت حسینی برگزار شد.

 

الشریفی افزود: هدف این نشست درک واقعیت توسعه دانش و فناوری است که بر جهان مسلط شده است. بخش رسانه در آستان مقدس حسینی پرداختن به این مسئله به خصوص پیام حسین(ع) با عنوان رسانه حسینی را ضروری می داند.

 

وی افزود: باتوجه به تحولات، باید به مخاطبان بگوییم که این مسئله ما را به برگزاری این نشست سوق داد تا با بخش میراث انبیاء برای مطالعات تخصصی در نهضت جسینی و با همکاری بخش رسانه این نشست را برگزار کنیم.

 

الشریفی گفت: همانطور که امروز می دانید، درگیری هایی مانند درگیری فرهنگی و تمدنی که خارج از کنترل است و واقعیت منفی را منعکس می کند، وجود دارد. اما ما تلاش می کنیم تا همه رشته ها را به دست آوردیم و باید این نشست راه حل های فنی و شناختی را به منظور غلبه بر موانع تدوین کند.

 

دکتر «صفد الشمری» متخصص در زمینه رسانه دیجیتال و استاد دانشگاه در بغداد گفت: در توجه به عدم آگاهی دیجیتالی که مردم عراق به طور کلی از آن رنج می برند، این همایش یا نشست با هدف ایجاد مکانیسمی برای تعامل و مقابله با محتوای دیجیتالی که در ارتباط با مسئله عقاید است، برگزار شد.

 

الشمری افزود: عقاید یک مسئله مهم است. ما می بینیم که پایگاه های ارتباطی و اینترنتی به طور کلی علیه ارزش ها و مفاهیم اسلامی فعالیت می کنند. به اعتقاد ما، این نشست ابزار واقعی برای سازماندهی مطالب و محتوایی است که در مسیر ارزش های دینی و اسلامی براساس رویکرد درست گام برمی دارد.

کد خبر 1076751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha