امام باقر(ع) پایه گذار انقلاب فرهنگی شیعه بود

امام جمعه آران و بیدگل گفت: امام محمد باقر(ع) پایه گذار انقلاب فرهنگی و نهضت علمی شیعه و اسلام شمرده می شود.

حجت الاسلام ابوالفضل سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل با تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) گفت: دوران زندگی پنجمین امام شیعیان را می توان یكی از پربركت ترین اعصار ائمه اطهار(ع) از لحاظ علمی و فرهنگی دانست.

 

امام جمعه آران و بیدگل افزود: امام محمد باقر(ع) بنیانگذار انقلاب فرهنگی و نهضت علمی شیعه و بلکه اسلام بود.  ایشان با بنیان گذاری دانشگاه تشیع و علوم اسلامی توانست یکی از بزرگ ترین مرکز های تبادل افکار علما و دانشمندان را ایجاد کند و این گونه مسیر مبارزه علیه حکومت وقت را هم هموار سازد.

 

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: امام باقر(ع) با اندیشه سازی به نشر علوم و توسعه آن پرداخت و همواره بر این باور بود که تنها فراگیری علوم کافی نیست و باید در راه نشر آن نیز تلاش کرد.

 

رئیس شورای فرهنگ عمومی آران و بیدگل بیان داشت: ایشان در واقع علم پیامبر(ص) را زنده کرد و آن را گسترش داد به گونه ای که علمای اهل سنت نیز به علم ایشان غبطه خورده و او را سید عظیم و باقرعالم می خواندند.

 

حجت الاسلام سلیمانی تصریح کرد: علم و دانش امام محمد باقر (ع) همانند دیگر ائمه اطهار (ع) از سرچشمه وحی نشأت می‌گرفت و هیچ کس در آن زمان به پایه علمی ایشان نمی‌رسید.

 

وی افزود: برگزاری محافل علمی و ترویج علوم شیعه و پرورش شاگردان از جمله مهم ترین راهكارهای مبارزاتی امام باقر(ع) برای ترویج تشیع به شمار می رفت كه پس از قیام امام حسین(ع) و واقعه كربلا دچار نوعی خلا و انحراف برای جانشینی و زمامداری حكومت شده بود./

کد خبر 1076766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha