زمانه امام باقر(ع) طلیعه دوران شکوفایی علم در جهان اسلام است

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم گفت:زمانه امام محمد باقر(ع)، طلیعه دوران شکوفایی علم در جهان اسلام است که این مساله در دوران فرزندشان امام صادق(ع) به اوج خود می رسد.

آیت الله هادی عباسی خراسانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت باقرالعلوم(ع) ابراز داشت: در دوران امام باقر(ع) و امام صادق(ع)، به لطف الهی مکتب اهل بیت(ع) بیش از پیش به جهانیان معرفی شد و پایه و اساس این روند مبارک را امام باقر(ع) و نهضت علمی ایشان شکل دادند.

 

وی افزود: از سویی بی جهت نیست که بیشترین تعداد احادیث وارده مربوط به این دو امام همام است و حقیقتا چقدر ما مفتخر به داشتن چنین سرمایه گرانسنگی هستیم.

 

وی همچنین گفت: ناگفته نماند که بیشترین شاگردان علمی نیز در مکتب امام باقر(ع) و امام صادق(ع) رشد و نمو یافته اند و از این حیث نه فقط جوامع شیعی و مسلمان بلکه به طور کلی بشریت مدیون و مرهون نهضت علمی و تمدنی این دو امام بزرگوار است.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: نهضت عظیم علمی و تمدنی حضرت باقر(ع) در زمانه ای حاصل شد که جامعه اسلامی دچار شرایط نامطلوب فرهنگی بود و به خصوص بعد از شهادت سیدالشهدا(ع) به جهت خفقان امویان،زمینه انحراف فرهنگی ،فکری و اخلاقی در جامعه آن زمان شکل گرفته بود.

 

وی همچنین بیان داشت:از این حیث بنده معتقدم طلاب و فضلای حوزه و اساتید بزرگوار به عنوان شاگردان و رهروان مکتب امام محمد باقر(ع) باید ضمن جدیت مضاعف در مسیر علم آموزی و نشر علم، یکی از رسالت های جدی خود را در تاسی به سیره حضرت، پاسخ به شبهات جامعه به خصوص در مسایل فکری،عقیدتی و فرهنگی قرار دهند.

کد خبر 1076767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha