لباس به عنوان پرچم و هویت جوامع بوده است/ هدف گذاری ما استفاده از هنر معنویت برای شعائر دینی است

جوادیان زاده با اشاره به اهمیت استفاده از ذوق و هنر هنرمندان گفت: هدف گذاری ما استفاده از هنر معنویت برای شعائر دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در آیین تجلیل از برگزیدگان دومین رویداد مد و لباس استان یزد با محوریت « نماز، عفاف و حجاب» که به صورت مجازی برگزار شد گفت: ما سعی کرده ایم نگاهی نو، علمی و جدی به رویدادهای مد و لباس بیاندازیم زیرا معتقدیم این عرصه، فرهنگ ساز و هویت ساز و اقتصاد ساز است.

وی افزود: رویدادهای مربوط به مد و لباس، در اصطلاح کسب و کار به عنوان حوزه های زیست بومی نامیده می شوند که می تواند تولید شغل، کسب و کار کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد بیان کرد: اکنون ما در استان یزد 30 خانه مد و لباس داریم که نشان از اعتماد هنرمندان برای ورود به این عرصه بوده است.

وی گفت: لباس به عنوان پرچم هویت و فرهنگ جوامع بوده و همیشه به این گونه بوده که لباس به عنوان بخشی از هویت جوامع به شمار رفته است و  در جایگاه ها و رفتارهای مختلف نیز شاهد این امر بوده ایم.

جوادیان زاده بیان کرد: در حوزه نماز هم با توجه به این که نماز ستون دین است و اهمیت ویژه ای در دین ما دارد برنامه ریزی و هدف گذاری ما نیز استفاده از ذوق و هنرمندان در این زمینه بوده است.

وی گفت: اساسا هنر و معنویت اشتراکات زیادی با هم دارند و حتما باید کمک کند تا هنر بتواند در ترویج فرهنگ و شعائر دینی ما موثر واقع شود و در این عرصه نیز از هنرمندان استفاده کنیم.

کد خبر 1076770

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha