برگزاری جشن های غدیر تا مباهله/ عزاداری محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود

حجت الاسلام نجیمی ضمن گرامیداشت ایام عیدغدیر گفت: همزمان با اعیاد غدیر تا مباهله جشن های مردمی در مساجد و تکایای استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، علیرضا نجیمی، مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد در نشست خبری برخط با رسانه های استان یزد با اشاره به برنامه عزاداری ماه محرم در سال جاری گفت: برنامه ماه محرم امسال بر اساس حضور در محلات و برگزاری برنامه ها در فضای باز است و سعی کرده ایم که هیات های مذهبی اقامه عزاداری اباعبدالله نیز داشته باشند.

وی افزود: مردم و شهرداری ها برنامه ریزی کرده اند تا سیاه پوش کردن محلات و مساجد را داشته باشند و همه اعلام آمادگی کردند.

نجیمی بیان کرد: برنامه پخش زنده محرم را با همکاری دستگاه های مختلف برگزار خواهیم کرد و امیدواریم بر خلاف سال گذشته جبران آن را داشته باشیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد گفت:  ما در سراسر استان همچون سال گذشته برنامه عزاداری را در تمام استان داریم و اولویت در فضای باز و بدون پذیرایی است و سعی داریم با رعایت پروتکل های بهداشتی در جهت اقامه عزای اباعبدالله گام برداریم.

نجیمی همچنین با اشاره به برگزاری دعای عرفه بیان کرد: در اکثر امامزادگان و مساجدی که فضای باز در استان داشتند برنامه دعای عرفه را خواهیم داشت اما مبنای ما رعایت پروتکل های بهداشتی است.

وی افزود: یکی از اصلی ترین کارهای ما در خصوص امام محله است که معتقدیم باید برای محلات فردی به نام امام محله داشته باشیم تا بتوانیم در حوزه های مختلف به مردم خدمت رسانی کرد.

نجیمی گفت: برای افزایش و تقویت کیفیت دعاهای عرفه در مجالس و مراسم های استان اقدام به برگزاری برنامه زنده با حضور اساتید استان کردیم و تمامی نکات و آداب خواننده دعای عرفه را به مداحان استانی تببین کردیم و برنامه داریم تا تمامی برنامه های مذهبی را به این شکل اجرا کنیم.

وی فزود: ما آنچه در استان با آن مواجهیم بدین صورت است که با توجه به پیشینه یزد شاهد برنامه ریزی عزاداری ماه محرم از ابتدای ذی الحجه است که همین امر باعث شده که ناخودآگاه عید غدیر و مباهله تحت پوشش قرار گیرد و به نوعی نیز شاهد پیشواز زودهنگام ماه محرم بودیم که ما با ایجاد طرح غدیر تا مباهله و اجرای جشن های مختلف سعی کردیم بر تعداد روزهای شاد اهل بیت در استان افزایش دهیم و زمینه این ایجاد کنیم تا مردم فرصت پیداکنند در کنار حزن اهل بیت به شادی اهل بیت نیز بپردازند.

وی همچنین با اشاره به برنامه های عید غدیر تا مباهله افزود: از شام عید غدیر با عید مباهله هر شب در فضای باز و رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه خواهیم داشت و امیدواریم سال آینده بتوانیم بر روی آن سرمایه گذاری کنیم.

نجیمی گفت: با همکاری حوزه علمیه خواهران نیز برنامه ریزی کرده ایم که در این مدت برنامه های اختصاصی بانوان داشته باشیم .

وی افزود: عمومی  کردن تبلیغ در جامعه به عنوان اصلی ترین دغدغه ما در سازمان تبلیغات اسلامی است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی یزد بیان کرد: در حوزه خطبه خوانی غدیر نیز جلسه ای را با یکی از استادی قم خواهیم داشت تا نکته ها و آداب خطبه خوانی مورد توجه قرار گیرد.

 

کد خبر 1077137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha