یکصدوپنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان تشکیل شد

یکصدو پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان با دستور جلسه بررسی شورای گسترش فعالیت های قرآنی و تصویب اساسنامه خیرین قرآنی استان امروز یکشنبه در دفتر امام جمعه زنجان تشکیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در این جلسه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: این جلسه مقارن با هفتمین کارگروه شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار می شود.

 

محمدربیع احمدخانی با اشاره به دستور جلسات بررسی شورای گسترش فعالیت های قرآنی و اساسنامه خیرین قرآنی استان زنجان گفت: از زمان حضور دکتر فقهی زاده در معاونت قرآن اقدامات خوبی در حوزه قران و عترت اجرا شده است.

 

وی با اشاره به اجرای  19دوره آزمون قران و عترت در سطح کشور گفت: موسسات قرآنی استان زنجان در این دوره ها مشارکت گسترده دارند و در چند دوره نیز موفق به کسب رتبه های برتر کشوری شدند.

 

احمدخانی با اشاره به برگزاری 20 دوره تربیت مربی قرآن در استان زنجان خاطرنشان کرد: امسال ششمین دوره جشنواره فرهنگی، قرآنی رمضان را با اجرای 200 برنامه به نتیجه رساندیم همچنین 20 دوره نمایشگاه قرآن و عترت در استان زنجان اجرا شد.

 

به گفته وی، برخی از برنامه های قرآنی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به صورت ملی برگزار شد که از آن جمله می توان به برگزاری جشنواره ملی آیات، جشنواره ملی شکوه شکیبایی، جشنواره ملی داستان نویسی رضوی و جشنواده استانی قرآن و کودک اشاره کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه 32 موسسه فعال قرآنی با مجوز در استان زنجان فعالیت می کنند، گفت: در استان زنجان 210 فعال قرآنی عضو صندوق هنر هستند و در سال گذشته به هر فعال قرآنی سه میلیون تومان مساعدت شد.

 

وی با اشاره به حمایت 600 میلیون تومانی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از موسسات قرآنی استان زنجان گفت: تعداد موسسات قرآنی و شعبات آن 265 مورد است.

 

احمدخانی به جشنواره سراسری روستای برتر قرآنی اشاره کرد و گفت: بیش از 100 روستا در آموزش قرآن سهیم هستند که 17 روستای برتر معرفی شد و روستای اژدهاتوی زنجان نیز در جمع روستاهای برتر قرآنی کشور قرار گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان وجود هشت مفسر قرآن، 400 مربی قرآن، 200 قاری و 18 هزار قرآن آموز را از سرمایه های قرآنی استان زنجان خواند و گفت: برگزاری دوره آموزشی طلایه داران، مسابقات فرهنگی با موضوع نماز، نکوداشت یکی از مفاخر دینی استان، جشنواره ملی شکوه شکیبایی، مسابقه کتاب با موضوع مهدویت، نمایشگاه های قرآن و عترت و بیستمین آزمون سراسری قرآن و عترت از برنامه های عملیاتی حوزه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان است.

 

در ادامه معاون هنری و مسئول واحد قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به فعالیت خیرین استان زنجان در زمینه های مختلف اشاره کرد و گفت: نتیجه فعالیت خیرین حوزه قرآن و عترت موجب شکل گیری بسیاری از موسسات قرآنی بالاخص جامعه القرآن کریم زنجان شده است.

 

ابراهیم قاسمی به جزئیات اساسنامه انجمن خیرین قرآنی  در استان زنجان اشاره کرد و گفت: پیش نویس این اساسنامه با همکاری معاونت قران و عترت وزارتخانه متبوع تهیه و مکاتباتی با دستگاه های توسعه و ترویج فعالیت های قرانی به منظور تغییرات جزئی در اساسنامه انجام شده است.

 

وی هدف از تصویب این اساسنامه را استفاده از توانمندی های مادی و معنوی، اشاعه فرهنگ وقف و تسهیل در سرمایه گذاری خیرین در حوزه قران و عترت عنوان کرد.

 

کد خبر 1076772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha