درگیری میان فلسطینی ها و پلیس صهیونیستی/ حمله ۵۰۰ شهرک نشین به مسجدالاقصی

بیش از ۵۰۰ شهرک نشین صهیونیستی به مسجدالاقصی حمله کردند و درگیری میان فلسطینیان و پلیس صهیونیستی افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «شینهوا»، شیخ عمر الکسوانی، مدیر مسجدالاقصی گفت: از صبح امروز یکشنبه (27 تیر ماه) درگیری میان نمازگزاران فلسطینی و پلیس رژیم صهیونیستی در شرق قدس شدت گرفته است.

 

وی افزود: پلیس صهیونیستی از باب السلسله و الغماربه همزمان با اقامه نماز صبح به مسجدالاقصی حمله کرده و بمب های صوتی به سمت نمازگزاران پرتاب کرده و آنها را با زور مجبور به بیرون کردن از مسجدالاقصی کردند.

 

الکسوانی تاکید کرد: تاکنون از میزان مجروحان خبری ارسال نشده است و پلیس صهیونیستی همچنین مانع ورود کادر اورژانس به مسجدالاقصی شده است.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس گزارش داد: درگیری زمانی که بیش از 500 شهرک نشین قصد ورود به مسجدالاقصی را در ساعت هفت و نیم صبح امروز داشتند، آغاز شد و با حمایت پلیس صهیونیستی این درگیری ها شدت پیدا کرد.

 

اداره اوقاف اسلامی قدس گفت: شهرک نشینان از باب المغاربه در قالب گروه های بزرگ وارد مسجدالاقصی شدند و در بخش های مختلف این مسجد، گردش کردند و اقدام به شرح دینی از این مکان کرده و در مقابل قبه الصخره شعائر دینی انجام دادند.

 

رادیو اسرائیل گزارش داد: فلسطینی ها در حرم قدسی مانع ورود شهرک نشینان یهودی به این مکان مقدس شدند.

 

گروه های افراطی رژیم صهیونیستی پیش از این  برای حمله شهرک نشینان در سالروز تخریب معبد موهوم سلیمان به مسجدالاقصی فراخوان داده بودند.

کد خبر 1076784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha