نگاه ما به پروژه های عمرانی شهر  مثبت است

حسامی با بیان اینکه پروژه های عمرانی باید بر اساس نیاز شهر و شهروندان و بر اساس نگاه برنامه محوری تعریف شود؛ گفت: نگاه ما به پروژه های عمرانی مثبت است و در این حوزه با نگاه فنی، تخصصی و مبتنی بر نیازهای مدیریت شهری ورود خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد «حسین حسامی» امروز یکشنبه (27 تیر) در نخستین نشست خبری منتخبین شورای شهر ششم مشهد که در نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد؛ اظهار داشت: شورای شهر مشهد در دوره ششم فارغ از هر گونه جناح بندی سیاسی در کنار مردم و برای مردم و با مردم باوری و مردم یاری خدمت رسانی درستی خواهد داشت.

 
منتخب شورای ششم مشهد بر اهمیت نقش رسانه اشاره کرد و افزود: اهمیت رسانه بر هیچ کس پوشیده نیست و اصحاب رسانه در کنار هر حوزه ای قرار بگیرند موجب پیشرفت و مطالبه گری و ارتباط موثر با مردم خواهند بود و ما رسانه را به عنوان عضو ۱۶ شورا می دانیم.


وی با بیان اینکه ما در مجموعه منتخبین شورای ششم یک سری فرضیات برای خود قائل هستیم که بر اساس این فرضیات کار خود را شروع می کنیم ؛ گفت: اعتقاد به فلسفه وجودی مشهد الرضا به عنوان کانون نور و محور شکل گیری شهر مشهد داریم و معتقدیم حرم مطهر به عنوان دحوالارض مشهد شناخته می شود و مشهد ام القری جهان اسلام و پایتخت معنوی ایران اسلام است.

 

حسامی بحث لزوم  تدوین نظام مدیریت شهری مبتنی بر مولفه های شهر اسلامی یکی دیگر از محورهای اصلی در شورای ششم مشهد دانست و افزود: قطعا در شهر مشهد این موضوع به عنوان موضوعات اصلی و زیرساختی برای ما مهم است ما باید توجه ویژه به رشد و توسعه اقتصادی در همه ابعاد به عنوان یک شهر مذهبی و زیارتی باید داشته باشیم و مولفه های ایجاد درآمدهای پایدار و تامین مالی جمعی و استفاده از ظرفیت اقتصاد رویداد و اقتصاد زیارت را در دستور کار قرار دهیم و چنانچه در این حوزه نمی توانیم به مدیریت واجد شهری برسیم اما با کمک رسانه ها به مدیریت یکپارچه شهری خواهیم رسید.


وی بیان کرد: ما به عنوان شورای شهر باید ورود موثر در حوزه مناطق کم برخوردار داشته باشیم، توجه و رسیدگی ویژه به مناطق کم برخوردار و حاشیه شهر ، ایجاد شیب خدمات به سمت پهنه های حاشیه شهر و تعریف خدمات زیرساختی در مناطق حاشیه شهر، بهره گیری و تعامل موثر با اصحاب رسانه ، کنش گران فرهنگی و اجتماعی و نخبگان و استفاده از ظرفیت جوانان در تمامی عرصه ها و مشارکت اولویت دار در سه حوزه تصمیم گیری و سیاست گذاری، اجرا و نظارت جزو سیاست های اصلی شورای ششم است.


منتخب شورای ششم مشهد گفت: از بدو از اول تیر ، ۳۷ جلسه با 120 ساعت جلسه تخصصی با سرفصل های مختلف از جمله دیدار با مدیران استانی، علما، هماهنگی داخلی شورا، معاونت های تخصصی و کمیسیونی در حوزه شورای پنجم و شهرداری مشهد ،  نشست ها ، گروهها برگزار شده است.


منتخب شورای ششم مشهد گفت: در حوزه توسعه شهری ما قائل به توسعه و پیشرفت متوازن شهری هستیم اکنون شهر به سمت غرب و شمال غرب رشد می کند و این باعث اشکالاتی در حوزه جمعیتی مشهد و سرانه ها شده است . لذا در حوزه طرح های جامع و تفصیلی این موضوع پیگیری شده و با درخواست ما از استاندار برای بازنگری طرح جامع  شهر و شمال شهر توسط شورای ششم دست نگه داشته شده است.

 

وی با بیان اینکه پروژه های عمرانی باید بر اساس نیازشهر و شهروندان و بر اساس نگاه برنامه محوری تعریف شود.؛ افزود: در سال 1400 حدود ۱۸۰۰ پروژه عمرانی در مقیاس منطقه ای شهری و محلی تعریف شد و پروژه های دیگر با بازنگری بر اساس اولویت ها و نیازهای مردم ایجاد و اجرا خواهد شد. همچنین نگاه ما به پروژه های عمرانی مثبت است و در این حوزه با نگاه فنی، تخصصی و مبتنی بر نیازهای مدیریت شهری ورود خواهیم کرد.


وی در خصوص نقش بانوان در حوزه مدیریت شهری گفت: جای بانوان در حوزه تصمیم گیری و نظارتی مدیریت شهری خالی است از این رو ما در برنامه های مختلف استفاده از بانوان را مد نظر قرار دادیم و در کمیته تدوین سیاست های شورای ششم به عنوان یک محور اصلی در حوزه استفاده و مشارکت بانوان ورود جدی داشتیم.


منتخب شورای ششم مشهد بیان کرد: یکی از تصمیمات مهم شورای ششم ورود جدی به سند چشم انداز ۲۰ ساله مشهد ۱۴۲۴ است و به همین منظور کمیسیون موقت «تدوین سند بیست ساله مشهد » را در دستور کار قرار داریم که در این حوزه بانوان نقش موثری خواهند داشت.

 

 

 

 

کد خبر 1076857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha