زیرساخت بهره برداری از سهمیه آب سدهای طالقان و کرج در دستور کار است

شهبازی با اشاره به اهمیت بهره مندی از ظرفیت های استانی به منظور تأمین آب گفت: زیرساخت بهره برداری از سهمیه آب سدهای طالقان و کرج در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « عزیزالله شهبازی» یکشنبه ۲۷ تیر طی آئین کلنگ زنی مجتمع تأمین آب شهرک فرهنگیان و آزادگان شهرستان طالقان گفت: دومین پروژه ذخیره و تصفیه خانه آب در شهرستان های فردیس و نظرآباد استان البرز در راستای شعار سال کنگ زنی شد. 

 

استاندار البرز افزود: این مخازن آب هرکدام با ظرفیت ۵ هزار مترمکعبی هستند که به در طول زمان با توجه به سهمیه اختصاصی استان البرز وارد مدار مصرف می شوند.

 

وی با اشاره به اهمیت برخورداری استان البرز از ۲ سد بزرگ بیان کرد: بیش از ۸۰ درصد آب آشامیدنی استان البرز از منابع زیرزمینی تأمین می گردد که براین مبنا وزارت نیرو مجوز برداشت ۵۵ میلیون متر مکعب آب از این سدها را به استان البرز داده است. 

 

وی مجموع بهره مندی استان البرز از سدهای آبی طی سال را ۱۱۰ میلیون متر مکعب عنوان کرد و ادامه داد: بیش از ۸۰ درصد آب آشامیدنی استان البرز از منابع زیرزمینی است.

 

شهبازی اظهار کرد: ایجاد تصفیه خانه ۵ هزار متر مکعبی شهرستان نظرآبادی اقدام موثری به منظور بهره مندی از کیفیت آب این شهرستان است که همین موضوع می توان نسبت به تأمین آب شرب و مصارف صنعتی منطقه موثر تلقی شود.

 

استاندار البرز خاطرنشان کرد: با کلنگ زنی مخزن ۵ هزار متر مکعبی و خط انتقال آب از تصفیه خانه بخشی از شهرستان نظرآباد انتظار می رود شاهد برطرف شدن بخشی از مشکلات آب معیشتی مردم این شهرستان باشیم. 

 

 

کد خبر 1076903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha