هنرستان‌های فنی و حرفه ای نیازمند توجه بیشتری هستند

نجاتی یکی از دغدغه های اصلی خوزستان را کمبود نیروی ماهر و فنی دانست و گفت: نباید افرادی بدون هیچ مهارتی جذب دستگاه‌های دولتی شوند از این رو نیاز است توجه بیشتری به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز،، «رضا نجاتی» عصر امروز (یکشنبه ۲۷ تیر) در جلسه شورای آموزش پرورش استان اظهار کرد: در خوزستان در  رابطه با هنرستان‌های کشاورزی و صنعتی اقدامات بسیار مطلوبی صورت گرفته، زیرا این دو موضوع در استان از مهمترین رشته ها بودند.

 

 معاون اجتماعی سیاسی استانداری خوزستان با بیان اینکه متاسفانه رفته رفته هنرستان‌های کشاورزی تعطیل شده یا علاقه به این رشته کاهش یافته است افزود: یکی از دغدغه های اصلی استان این است که نیروی ماهر و فنی نداریم، چرا باید افرادی بدون هیچ مهارتی جذب دستگاه‌های دولتی شوند.

 

وی با بیان اینکه واقعیت این است که در بخش هنرستان‌های فنی و حرفه ای نیازمند توجه بیشتر هستیم اضافه کرد: آموزش وپرورش مدارسی دارد که برای پایه کار آماده است اما نیروی لازم را ندارند که باید این کمبود با استفاده از نیروهای پراکنده در مدارس تامین شوند.

 

نجاتی با اعلام اینکه ضرورت دارد درصدی از مدارس را که ظرفیت دارند به سمت مدارسی فنی هدایت کنیم ادامه داد: هر مدارسی که آمادگی دارند را انتخاب کنیم تجهیزات خریداری کنیم و این مدارس را به سمت هنرستان فنی ببریم.

 

وی با اشاره به اینکه باید سعی کنیم مجوزهای جدید مدارس، جهت ایجاد هنرستان فنی و حرفه ای باشد و به هر شهرستانی درصدی برای این موضوع اختصاص داده شود ابراز کرد: علاوه بر این باید سعی کنیم هنرستان‌های غیردولتی را در شهرستان‌خت توسعه دهیم.

 

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان یاد آور شد: خوزستان یک استان صنعتی است، واقعا تا چه اندازه نیروی ماهر تحویل شرکت‌ها دادیم، در خصوص وظایف اجتماعی شرکت‌ها پتروشیمی مبالغ خوبی به شهرستان‌ها می‌دهد که بخشی به مدارس داده می‌شود و ضرورت دارد این مبالغ ساماندهی شده در جای نیاز هزینه شوند.

 

کد خبر 1076923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha