ورود ۳۲ هزار دُز واکسن به خراسان جنوبی/ سایت ثبت نام واکسن برای افراد بالای ۵۰ سال باز شد

ملانوری از ورود بیش از ۳۱ هزار و ۸۰۰ دُز واکسن به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: سایت ثبت نام واکسن برای افراد بالای ۵۰ در خراسان جنوبی باز شده و متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سایت salamat.gov.ir مراجعه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امشب(27 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خاوران که با موضوع شدت گرفتن ویروس کرونا در استان برگزار شد، گفت: حدود 17 ماه است که دنیا گرفتار بیماری کرونا است و در این دوره پیک های مختلفی را تجریه کردیم که پیک سوم شدیدترین آن در استان بود.

 

وی با بیان اینکه این ویروس هنوز هم ناشناخته است اما نسبت به قبل مردم شناخت بهتری نسبت به نحوه مقابله با آن پیدا کردند، افزود: دائم در جلسات و نشست های مختلف و اطلاع رسانی ها اشاره می شود که بهترین راه و روش برای مدیریت بیماری کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

 

وی با بیان اینکه هر وقت که این سهل انگاری ها بیشتر شد، بیماری رشد کرده است، افزود: در ماههای قبل وضعیت رعایت پروتکل های بهداشتی در استان بیش از 90 درصد بوده است، اما اکنون میانگین رعایت پروتکل ها در کشور 48 درصد و در استان 58 درصد است، لذا میزان ابتلا بالا رفته است.

 

ملانوری با اشاره به پهناور بودن خراسان جنوبی و 331 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان و با بیان اینکه میدان ورود ویروس دلتا از مرزهای شرقی بوده است، گفت: مراقبت ها و اقدامات شکل گرفته در استان باعث شد تا وضعیت استان مطلوب تر از سایر استانهای مرزی باشد، مرز و پایانه مرزی را به شدت کنترل کردیم و قبل از اینکه ستاد ملی اعلام کند از کسانی که از مرز وارد می شدند تست گرفتیم.

 

وی با بیان اینکه اقدامات ما تابع دستورالعمل های ستاد ملی است و محدودیت ها نباید برای مردم خیلی سخت باشد، گفت: همان روزی که بحث سیستان و بلوچستان مطرح شد، بلافاصله در ستاد استانی کرونا منع تردد از سیستان و بلوچستان تصویب شد، اما وقتی خودرویی که با چند سرنشین مراجعه می کند و می خواهند وارد شود و برگ تردد دارد، نمی شود طبق قانون مانع شد.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ابتلا در ویروس هندی بسیار بالا است، افزود: وقتی مکانی قرمز می شود تردد از شهرهای قرمز به دیگر شهرها ممنوع است، لذا کسانی که وارد استان شدند از شهرهای قرمز بدون مجوز تردد نبودند، اما اینکه چطور مجوز تردد گرفتند باید مسئولان خود همان استان صادر کننده مجوز تردد، پاسخگو باشند.

 

ملانوری با اشاره به اینکه وقتی کسی مراجعه می کند و برگ تردد دارد، نیروهای انتظامی طبق قانون باید اجازه تردد بدهند، هر چند که تلاش شده که افراد را قانع کنیم که برگردند، گفت: حتی در موضوع محدودیت در پارک ها دیدگاههای مختلفی وجود دارد، برخی ها می گویند که پارک ها باز باشد تا مردم بیایند بیرون و برق کمتری مصرف شود و گروه دیگر خواستار بستن پارک ها هستند اما ما هم قوانین خاص خودمان را داریم.

 

وی با اشاره به اینکه هیچ بحرانی نداشتیم که مستمرا 17 ماه طول بکشد، گفت: بحران ها خسارت آور هستند و به خیلی از گروه ها خسارت می زنند و هزینه آور هستند.

 

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه می توان در ستاد تصویب کرد که بازار بسته شود و چراغ پارک ها را خاموش کنیم، اما بستن دردی را دوا نمی کند، اظهارداشت: باید هر دو طرف موضوع را دید، واحدهای صنفی که پول برق و گاز و اجاره و هزینه خانوار دارد نمی توان به راحتی بست.

 

ملانوری با بیان اینکه در دوره های قبل محدودیت ها را جدی تر گرفتیم و با سرعت توانستیم سیر نزولی طی کنیم، گفت: اکنون با واکسینه کردن برخی مردم، یک سری تغییرات را در دستورالعمل ها باید انجام داد.

 

وی با بیان اینکه در زمینه محدودیت ها اینکه مکان هایی مانند پارک ها، تالارها، رستورانها، سالن های همایش و جاهایی که تجمع ایجاد می کنند باید تعطیل شوند، گفت: همراهی مردم در رعایت پروتکل ها در زمینه بیماری بسیار مهم است.

 

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر همراهی مردم در زدن ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی، افزود: از مردم درخواست داریم که برای سلامت خود پروتکل ها را رعایت کنند تا زندگی بدون دغدغه ای را داشته باشیم.

 

ملانوری با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از 8 میلیون نفر در کشور واکسینه شدند، افزود: اکنون افراد بالای 70 سال واکسینه آنها تمام شده است و افراد بالای 60 سال را شروع کردند.

 

وی با بیان اینکه مردم بدون پیامک برای واکسن مراجعه نکنند، افزود: افراد بالای 50 سال هم می توانند برای ثبت نام به سایت salamat.gov.ir مراجعه کنند.

 

 

 

کد خبر 1076924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha