اعزام تیم ‌های ارزیاب سریع به منطقه زلزله زده «خشت» فارس

به دنبال قوع زلزله نسبتا شدید در حوالی «خشت» شهرستان کازرون فارس، تیم ‌های ارزیاب توسط جمعیت هلال احمر، اورژانس، دانشگاه علوم پزشکی و ... برای بررسی شرایط و خسارت‌های احتمالی به منطقه اعزام شده‌ اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «رحیم آزادی»، شامگاه امروز (یکشنبه 27 تیر) با اشاره به وقوع زلزله اخیر در حوالی «خشت» شهرستان کازرون به خبرنگاران گفت: در حال حاضر گزارشی مبنی بر بروز خسارت ناشی از این زلزله دریافت نشده اما تیم های ارزیاب و امدادی به محل وقوع حادثه اعزام شده اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس افزود:
بدین ترتیب،  تیم‌های امدادی هلال احمر فارس، اورژانس استان و آتش نشانی به منطقه اعزام شده اند تا در صورت نیاز نسبت به خدمات رسانی اقدام کنند.
«حسین درویشی»، مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس نیز از اعزام چهار تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده حوالی «خشت» خبر داد و بیان کرد: چهار تیم ارزیاب و امدادی از شهرستان های کازرون و ممسنی به منطقه اعزام شده اند اما تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر خسارت جانی اعلام نشده است.

«مهرزاد لطفی» نیز اعلام کرد: کمیته مدیریت بحران از همان لحظات اولیه این حادثه پس از گزارش اتاق مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل شده و کمیته های مرتبط نیز در حال پایش منطقه بوده و با اعلام مرکز EOC، بیمارستان ها نیز در حالت آماده باش هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: از سوی مرکز MCMCدانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیمارستان های کازرون، کوهچنار، ممسنی و شیراز اعلام آماده باش شده و سه دستگاه آمبولانس نیز از پایگاه های نزدیک محل حادثه برای ارزیابی به محل اعزام شده اند.

وی اضافه کرد: 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس برای اعزام در صورت خسارت احتمالی آمادگی دارند و ارزیابی از طریق حوزه بهداشت شامل بهورزان و مراکز بهداشتی در شهرستان های کازرون، ممسنی کوهچنار انجام شده که تاکنون خساراتی گزارشی داده نشده است.

«محمدجواد مرادیان»، نیز با اشاره به شدت وقوع این زمین لرزه به خبرنگاران گفت: شدت زلزله «خشت»، پنج و هفت دهم ریشتر بوده و تیم های ارزیاب و واکنش سریع سازمان اورژانس فارس به منطقه اعزام شده اند.

مدیر مرکز اورژانس فارس افزود: تاکنون چند پس لرزه دیگر باعث لرزیدن این منطقه شده اما تاکنون خسارت‌های جانی و مالی گزارش نشده است.

 

 

خاطر نشان می شود، بعد از ظهر امروز زمین ‌لرزه ای به بزرگی ‌ پنج و هفت دهم ریشتر، شهر «خشت» از توابع شهرستان کازرون و مناطق همجوار در استان بوشهر را لرزاند.
این زلزله در عمق ۱۱ کیلومتری زمین بود و کانون زلزله در ۱۶ کیلومتری «خشت» در استان فارس، ۲۱ کیلومتری «وحدتیه» در بوشهر و ۲۲ کیلومتری «کنار تخته» فارس اعلام شده است که شدت و لرزش ناشی از آن در
شهرهای شیراز و مرودشت نیز احساس شد و شهروندان این مناطق را هراسان کرد.

کد خبر 1076934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha