بازیافت ضایعات و دورریز ماهی قزل آلا در دستور کار بخش خصوصی و شیلات

مالکی فارسانی گفت: بهره برداری و بازیافت ضایعات و دورریز ماهی قزل آلا به عنوان یک ماده پروتئینی صنعتی قابل استفاده مانند سایر کشور‌ها از سال ۹۸ در دستور کار بخش خصوصی و حتی شیلات قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امین مالکی فارسانی، مدیر کارخانه و تولید کننده خوراک ماهی شب گذشته (یکشنبه 27 تیر) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفت: بهره برداری و بازیافت ضایعات و دورریز ماهی قزل آلا به عنوان یک ماده پروتئینی صنعتی قابل استفاده مانند سایر کشور‌ها از سال ۹۸ در دستور کار بخش خصوصی و حتی شیلات قرار گرفت.

 

وی با بیان اینکه در این راستا یکی از راهکار‌های بهره برداری از ضایعات و دورریز‌های ماهی قزل آلا ایجاد کارخانه‌ای به این منظور در کنار واحد‌های تولیدی ماهی قزل آلا است، گفت: کارخانه‌ها می‌توانند در چند بخش کشور به طور مشخص و دسته بندی شده شمال، جنوب، شرق و غرب احداث شوند و به عنوان شبکه جمع آوری ضایعات و دورریز ماهی قزل آلا از استان‌های همجوار خود نقش آفرینی کنند.

 

امین مالکی فارسانی با بیان اینکه لازمه هر سرمایه گذاری، تدوین فرآیند همه مراحل سرمایه گذاری است، گفت: بخشی از ایجاد یک فرآیند درست در مسیر سرمایه گذاری بر عهده دولت است دولت باید زیر ساخت های سرمایه گذاری را فراهم آورد ما فرایندی برای تبدیل ضایعات ماهی قزل آلا در کشور نداشتیم چون اجباری برای داشتن چنین واحدی وجود نداشت.

 

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانش فنی بهره برداری از ضایعات ماهی قزل آلا در کشور، تکمیل است، گفت: در انتظار مراحل تجاری این امر هستیم اما تاکنون دربخش های خصوصی و دولتی، عزم جدی برای این کار نداشته ایم حتی بخشی از دانش و تکنولوژی که در اختیار بخش دولتی می باشد در اختیار بخش خصوصی قرار نگرفته است.

کد خبر 1076957

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha