عدم حمایت دولت از سرمایه‌گذاری در حوزه برق

دلخوش اباتری با بیان اینکه حمایت جدی از سوی دولت برای سرمایه‌گذاری در حوزه برق اجرایی نشده است گفت: ویرایش و اصلاح ساختار شبکه توزیع برق باید زودتر انجام می‌شد.

«سید کاظم دلخوش اباتری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تاکید بر اینکه در بحث واگذاری‌ها و اجرای اصل 44 شاهد حمایت جدی دولت از سرمایه‌گذاری در حوزه برق نبودیم اظهار داشت: ویرایش و اصلاح ساختار شبکه توزیع برق باید زودتر انجام می‌شد.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس عدم هماهنگی بخش خصوصی با میزان مصرف برق توسط مردم را متذکر شد و عنوان کرد: البته بروز خشکسالی و شروع زودرس فصل گرما و پیک گرمای تابستان امسال هم که با سال‌های گذشته متفاوت بوده در بروز خاموشی‌ها و اختلال در شبکه توزیع برق مؤثر واقع شده است.

 

دلخوش اباتری این موضوع را که با توجه به مشکلات ذکر شده متولیان امر باید زودتر به فکر چاره‌اندیشی و کاهش میزان خاموشی‌های برق می‌افتادند تصریح کرد: برنامه‌ریزی و ساماندهی صنایع پرمصرف باید زودتر انجام می‌شد تا شاهد این حجم از مشکلات برای مردم و مشترکان به علت قطعی‌های مکرر برق نباشیم.

 

وی انجام یکسری اقدامات برای اصلاح شبکه‌های توزیع برق را مورد اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه این اقدامات کافی نبوده است ابراز داشت: سیستم‌های فرسوده برق کاملا اصلاح نشده‌اند و می‌طلبد دستگاه متولی در این زمینه ورود جدی‌تری داشته باشد از طرفی عوامل مختلفی در بروز خاموشی‌های برق دخیل هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

 

نماینده مردم شهرستان‌ صومعه‌سرا در مجلس با اذعان به این نکته که در قطعی‌های مکرر برق بی‌برنامگی‌هایی وجود داشته و بر اساس اعلام قبلی و اطلاع‌رسانی انجام نشده است اظهار داشت: تاکنون تذکرات زیادی را به مسئولان وزارت نیرو داده‌ایم و بر اساس اطلاعات و گزارشات قطع برق از شهرستان‌ها و استان بوده است.

 

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس یکی از مهم‌ترین موضوعاتی را که می‌تواند به افزایش تولید برق در کشور کمک کند را اجرای درست اصل 44 دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر قطع برق و خاموشی‌ها نه تنها برای مردم و مشترکان خانگی بلکه برای صنایع و کارخانجات هم ایجاد مشکل و معضل کرده است.

 

کد خبر 1076963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha