بهزیستی گیلان ۵۹ طرح اشتغالزایی را با ۴۲۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رساند

نحوی‌نژاد گفت: بهزیستی گیلان در مدت اخیر مجموعا ۵۹ طرح اشتغالزایی را با ۴۲۰ میلیارد ریال در استان به بهره‌برداری رسانده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حسین نحوی‌نژاد» امروز (دوشنبه، 28 تیر) در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های اداره کل بهزیستی گیلان که با حضور «ارسلان زارع» استاندار گیلان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمد علی فیاض بخش اظهارکرد: سازمان بهزیستی کشور در سال 59 و با تصویب شورای انقلاب تشکیل شد و با توجه به فعالیت‌ها و اقداماتی که انجام می‌دهد می‌توان گفت دستگاه بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان چهار دهه فعالیت بهزیستی و فراز و نشیب‌های این سازمان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در دهه نخست بهزیستی درگیر تشکل‌سازی بود و برای این کار هم حدود 18 نهاد تجمیع شده بودند از طرفی بهزیستی در دوران فعالیت خود به غیر از یک دوره همواره تحت نظارت و مدیریت وزارت بهداشت و درمان بوده است.

 

وی با تاکید بر اینکه بهزیستی در دهه دوم فعالیت خود به طرف ظرفیت‌سازی رفت و بدین وسیله مراکز توانبخشی، مراکز نگهداری، مراکز آموزشی و کارگاه‌های اموزشی ایجاد شدند تصریح کرد: حمایت و پشتیبانی از خانوارهای تحت پوشش در بخش‌های مختلف از جمله اهداف مهم بهزیستی محسوب می‌شود.

 

نحوی‌نژاد فعالیت‌های بهزیستی در دهه سوم را هم برشمرد و با اشاره به اینکه در این دهه اعتماد به مردم و زمینه‌سازی برای دخالت مؤثر مردم در امور بهزیستی فراهم شد افزود: دایره خدمات اجتماعی و توانبخشی بهزیستی در این زمان توسعه پیدا کرد و در دهه چهارم هم توجه به خانواده در دستور کار قرار گرفت.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان مشارکت اجتماعی را از جمله نیازهای اساسی بهزیستی استان خواند و با بیان اینکه تاکنون سازمان‌های زیادی در گیلان راه اندازی شده است اذعان کرد: در حال حاضر 85 مرکز مثبت زندگی در گیلان دایر شده است که خدمات لازم را به مردم و تحت پوششین ارائه می‌دهد.

 

وی از ارتقاء تعداد مستمری بگیران سازمان بهزیستی گیلان در سال 1400 به یک میلیون و 100 هزار نفر خبر داد و اظهار داشت: طبق آمارهای موجود، بهزیستی گیلان از سال 97  به میزان 300  درصد رشد در پرداخت مستمری‌ها داشته است و هم‌اکنون به خانواده‌های تحت پوشش خود 350 هزار تونان تا یک میلیون تومان مستمری ماهانه پرداخت می‌کند.پ

 

نحوی‌نژاد پرداخت حق پرستاری به تمام معلولان شدید و معلولان جسمی و حرکتی غیرنخاعی به مبلغ 600 هزار تومان توسط بهزیستی استان گیلان را هم مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: با تلاش‌های انجام شده توانستیم هزار و 850 مورد اشتغال به ویژه برای معتادان بهبود یافته ایجاد کنیم.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته 600 واحد مسکونی با همکاری سایر نهادها آماده شد از برنامه امسال بهزیستی گیلان در سال 1400 برای ساخت 600 واحد مسکونی دیگر سخن گفت و اضافه کرد: بهزیستی گیلان در رتبه سوم کشوری به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار گرفته است و مشکل خاصی حتی با شیوع ویروس کرونای دلتا نداشتیم.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان از جمله مشکلات این دستگاه را عدم سازگاری  اعتبارات تخصیصی استانی و کشوری با نیازهایش در سطح استان اعلام کرد و بیان داشت: امروزه چیزی حدود 120 فعالیت در لیست برنامه‌های بهزیستی قرار دارد و اما این اعتبارات موجود به هیچ عنوان  جوابگوی کارها و فعالیت‌ها نیست.

 

نحوی‌نژاد با تاکید بر اینکه در حال حاضر حقوق و مزایای پرسنل بهزیستی جزو پایین‌ترین دریافتی‌ها در کشور محسوب می‌شود یادآور شد: جذب سه درصد معلولان در سازمان‌ها از دیگر اموری است که توسط بهزیستی گیلان پیگیری می‌شود از طرفی اماکن عمومی بهزیستی استان 30 درصد و سازمان‌ها حدود 10 درصد مناسب‌سازی شده‌اند که آمار خوبی نیست.

 

وی وجود 50 کمپ در استان گیلان را متذکر شد و با اشاره به اینکه بهزیستی نتوانسته است به این مراکز،تسهیلات بدهد افزود: در هفته بهزیستی امسال پنج مرکز مشاوره روانشناختی، سه مرکز حوزه توانبخشی، سه مرکز حوزه اجتماعی را راه‌اندازی می‌کنیم.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان افتتاح 59 طرح اشتغالزایی را با 420 میلیارد ریال در استان مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: در مجموع 72 پروژه را با صرف اعتباری بالغ بر 67 میلیارد تومان در سطح استان گیلان داریم که یا افتتاح شده‌اند یا امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

 

مدیرکل بهزیستی گیلان افتتاح اورژانش اجتماعی در خمام را با اشتغالزایی هشت نفر با صرف اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان از جمله پروژه‌های افتتاحی امروز این دستگاه در استان ذکر کرد و خاطرنشان کرد: در مجموع امروز پنج طرح با اعتبار پنج میلیارد و 750 میلیارد تومان با اشتغال نه نفر امروز به بهره‌برداری می‌رسد.

 

 

کد خبر 1077043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha