فوتی‌های ناشی از کرونا در خانه‌های سالمندان گیلان حداقلی بوده است

زارع با بیان اینکه فوتی‌های ناشی از کرونا در خانه‌های سالمندان گیلان حداقلی بوده است گفت: گیلان از این حیث در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز (دوشنبه، 28 تیر) در مراسم افتتاح همزمان پروژه‌های اداره کل بهزیستی گیلان اظهار داشت: از جمله آرمان‌های انقلاب اسلامی اعتلای زندگی، نهاد خانواده و اجتماع انسانی آحاد مردم این سرزمین بوده و سازمان بهزیستی هم یکی از مهم‌ترین نهادهای حاکمیتی در تحقق این آرمان کوشیده است.

 

استاندار گیلان با بیان اینکه شاخص‌های اجتماعی نه فقط در استان گیلان بلکه در ادارات شهرستان‌ها و با همکاری خوب فرمانداران، بخشداران و سایر دستگاه‌ها نظیر کمیته امداد، نیروی انتظامی و سپاه ارتقاء پیدا کرده‌اند تصریح کرد: وجود انسجام و هم‌افزایی لازم موجب شده جایگاه گیلان در شاخص‌های اجتماعی جایگاهی خوب و قابل قبول باشد.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان به آسیب‌های ناشی از شیوع کرونا در 19 ماه گذشته اشاره کرد و یادآور شد: خوشحالیم به سبب نظارت مستمری که به ویژه برای مراکز تحت مدیریت بهزیستی گیلان مانند خانه سالمندان انجام شد آسیب‌های از بابت فوت حداقلی بوده است به طوری‌که گیلان از این حیث در رتبه سوم کشوری قرار گرفت.

 

وی استفاده حداکثری از ظرفیت خیرین و سازمان‌های مردم نهاد و بخش خصوصی را توسط بهزیستی مورد توجه قرار داد و با اشاره به اینکه در سال‌های اخیر زمینه فعالیت سازمان‌های مردم نهاد به خوبی در گیلان فراهم شده است افزود: توجه به بیانات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، فعالیت‌های محله محوری و سلامت اجتماعی هم باید در دستور کار قرار گیرد.

 

استاندار گیلان پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و توجه به درمان را در سازمان بهزیستی از جمله اقدامات مثبت این نهاد دانست و گفت: برخی از اقداماتی که در سال‌های اخیر شاهدش بودیم نظیر افزایش مستمری‌ به افراد تحت پوشش بهزیستی به میزان 300 درصد از سال 97 تاکنون از جمله اقدامات شایسته‌ای بود که با تمام مشکلات توسط دولت عملیاتی شد.

 

زارع توجه به استفاده از نگاه‌های علمی و کارشناسی برای بهبود در مداخلات اجتماعی و ایجاد مراکز مثبت زندگی را هم خواستار شد و ابراز داشت: تقویت کانون خانواده و پیشگیری از طلاق از جمل کارکردهای  مراکز مشاوره روانشناختی است و امروز ما در گیلان منطقه و شهرستانی نداریم که فاقد این مراکز باشد.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان فعالیت مراکز حرفه آموزی و اشتغالزایی بهزیستی که یکی از تبعات مثبت آن کاهش بزهکاری است را هم از دیگر اقدامات مثبت این نهاد نامید و خاطرنشان کرد: برای تامین مسکن افراد تحت پوشش بهزیستی در گیلان اقدامات خوبی انجام شد و  تا پایان سال در هفته دولت و دهه فجر تعداد دیگری از این مسکن‌ها  تحویل مددجویان قرار داده می‌شود.


 

کد خبر 1077068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha