نماز عید قربان در ۱۰ شهرستان‌ خراسان جنوبی اقامه می‌شود

حجت الاسلام شاهبیگی گفت: نماز عید قربان به جز بیرجند در ۱۰ شهرستان خراسان جنوبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه می‌شود.

حجت‌ الاسلام «حامد شاهبیگی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند گفت: نماز عید سعید فطر در شهرستان‌های زرد استان شامل بشرویه، زیرکوه، خوسف و سرایان با اولویت فضای باز و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقامه می‌شود.

 

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی بیان کرد: در مناطق نارنجی استان از جمله شهرستان‌های فردوس، قاینات، سربیشه و درمیان نیز نماز عید قربان در فضای باز برگزار خواهد شد و طبق این ابلاغیه حداکثر تعداد نمازگزاران در فضای باز باید ۱۰۰ نفر باشد.

 

وی گفت: نماز عید قربان در مرکز استان با وضعیت قرمز کرونایی به دلیل نبود امکانات لازم برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار نخواهد شد.

 

حجت الاسلام شاهبیگی افزود: فاصله‌گذاری برای هر نفر در مکان‌های نماز چهار متر مربع باید در نظر گرفته شود و حداکثر زمان برگزاری نماز عید قربان ۴۰ دقیقه خواهد بود.

 

مسئول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی ادامه داد: شهرستان نهبندان و طبس جزو نقاط قرمز (خیلی پرخطر) است و نماز عید قربان در این شهرستان در فضای باز و با پذیرش حداکثر ۷۰ نفر در زمان ۳۰ دقیقه اقامه خواهد شد.

 

وی با تأکید بر اینکه رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و به همراه داشتن سجاده و مهر شخصی باید مدنظر نمازگزاران باشد، گفت: امیدواریم با برگزاری نماز عید در فضای مناسب و با رعایت اصول بهداشتی هم از برکات این آیین معنوی استفاده کنیم و هم سلامت مردم حفظ شود.

 

 

 

کد خبر 1077108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha