مجوز کتبی ستاد کرونا برای  برگزاری نماز جمعه تهران/ با خروج از وضعیت قرمز نماز جمعه تهران برگزار می شود

حجت الاسلام نوری با بیان اینکه با هماهنگی های انجام شده با ستاد کرونا مجوز کتبی برگزاری نماز جمعه را داریم، گفت: با خروج از شرایط قرمز کرونا شاهد برگزاری نماز جمعه در تهران هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام علی نوری، معاون سازماندهی و سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در ادامه نشست خبری با اصحاب رسانه که به صورت مجازی برگزار شد با اشاره به همکاری نزدیک با ستاد ملی کرونا از سوی نهاد نماز جمعه گفت: در یک سال گذشته با توجه به تاکیدات رهبری بیشترین همراهی را با ستاد کرونا داشته ایم و نمازها در مساجد و شهرستان ها به صورت پراکنده برگزار می شده است. با همکاری های صورت گرفته و پیگیری کارشناسی بدون هرگونه الزام یکی از شروط برگزاری نماز جمعه دریافت مجوز کتبی از ستاد ملی مقابله با کرونا بود که این موضوع محقق شد و مجوز کتبی از ستاد ملی مقابله با کرونا برای برگزاری نماز جمعه در تهران اخذ شده است.

 

وی افزود: بنا بر اقتضا و صلاحدید با توجه به وضعیت قرمز در حال حاضر صلاح به برگزاری نماز جمعه در تهران نیست و به محض خروج از وضعیت قرمز نماز جمعه در شهر تهران اقامه می شود.

 

وی در پاسخ به سوالی در مورد نقد و انتقاد در خطبه های نماز جمعه و برخی سخنان در مورد رحیم پور ازغدی اندیشگر و پژوهشگر اسلامی گفت: خطبه بخشی از نماز جمعه محسوب می شود و سیاست های ما در نحوه خطبه خوانی مشخص است و نماز جمعه تریبون نماز جمهوری اسلامی محسوب می شود. در خطبه ها گفتمان نقد را می پذیریم و خطبه هایی که روشنگری را اشاعه دهند، مورد حمایت قرار می گیرند. در این زمینه از حضور تمام نخبگان و اندیشمندان در حوزه دانشگاه استفاده شده و در آینده نیز استفاده می کنیم.

 

وی در مورد اتمام دوره ماموریت ائمه جمعه در برخی نقاط کشور گفت: 291 نفر از ائمه جمعه در سه سال گذشته به دلیل اتمام ماموریت جا به جا شده اند. با احتساب این آمار مجموعه گزینش ها 54.3 درصد تغییر در شبکه امامت جمعه را نشان می دهد.

 

وی در مورد فعالیت های شبکه نهاد جمعه در موضوع کرونا گفت: اولین اقدام ما همراهی با ستاد ملی کرونا است. در همین راستا در همراهی ما در هفته منتهی از نهم اسفند ماه که موضوع کرونا آغاز شد، اولین اطلاعیه صادر و دستورالعمل های لازم به صورت فراخوان به ستادهای نماز جمعه ابلاغ شد.

 

وی گفت: نماز جمعه در این ایام به تعطیلی صفر نرسید؛ به عنوان مثال در موج سوم در 19/2/99 در 137 پایگاه نماز جمعه اقامه شد و در 6/4/99 نیز 694 پایگاه نماز جمعه اقامه شد. در یک و نیم سال گذشته در مواجهه با کرونا فراز و نشیب داشتیم اما هرگز نماز جمعه صددرصد تعطیل نبوده است. در 4/9/99 نیز در 50 پایگاه نماز جمعه اقامه شد. در 24/11/99 به 814 پایگاه رسیدیم و در 3/2/1400 به 54 پایگاه و این آمار نشان دهنده آن است که نهاد نماز جمعه بیشترین همراهی را با ستاد کرونا داشته است و همواره شاهد حضور نماز جمعه با رویکرد تحول آفرین در تمام حوادث و وقایع مانند سیل خوزستان، زلزله سرپل ذهاب و دیگر اتفاقات کشور بوده ایم.

 

وی یادآور شد: در ایام کرونا شاهد برگزاری مجازی خطبه های نماز جمعه نیز بودیم که در مواردی به صورت مکتوب و یا به صورت صوتی و تصویری این مراسم برگزار و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

 

 

کد خبر 1077152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha