عرفه روز شناخت و بازگشت به فطرت است

بیکی گفت: روز عرفه روز شناخت و بازگشت به فطرت و روز رهایی از چنگال نفس و فراهم کردن خلوتی عارفانه با خداوند است.

«مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: روز عرفه پنجره ای است که گشوده می شود تا انسان با مناجات و راز و نیاز زمزمه های عارفانه را با معبود خود داشته باشد و فرصت مغتنمی است که روح در ظرف مقدسی پرورش پیدا کند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: روز عرفه روز شناخت و بازگشت به فطرت است، روز رهایی از چنگال نفس و فراهم کردن خلوتی عارفانه با خداوند است، نباید این روز عزیز را به سادگی از دست داد، عرفه مقدمه ای است برای قربانی کردن نفس و پیوستن به خدای هستی است.

 

وی ادامه داد: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری در این روز ضمن دعوت و تشویق اعضای کانون ها به خواندن دعای عرفه امام حسین(علیه السلام) از مردم می خواهد که در این روز عزیز برای رهایی از مشکلاتی که برای کشور ایجاد شده است، دعا کنند.

 

بیکی اظهارداشت: قرائت دعای عرفه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی و به خصوص در منازل می تواند عظمت و روحانیت فضای معنوی را در کشور ایجاد کند.

 

وی گفت: دعای امام حسین(علیه السلام) در روز عرفه دعای پر مغزی است که باعث ارتقای روحی و خودسازی درونی می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: ستاد استان با ارسال پیامکی با عنوان «فرصت بندگی» از مدیران کانون ها می خواهد که با دعوت اعضای کانون های مساجد به قرائت این دعای شریف، انرژی مثبتی در جامعه ایجاد کنند.

 

کد خبر 1077160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha