۳۶ نانوایی شیراز مطابق استاندارد عمل کرده اند

رهنما گفت: در بازديدهای ميدانی بر نانوايی های استان ۳۶ نانوايی در شهر شيراز مورد بازرسی قرار گرفته و استاندارد بودن آرد و نمک مورد مصرف در تمام نانوايی ها مطابق استاندارد بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «مرتضی رهنما»، امروز (دوشنبه 28 تیر) با اشاره به لزوم اعمال استاندارد اجباری برای محصول آرد در جمع خبرنگاران گفت: محصول آرد مشمول استاندارد اجباری است و توليد و عرضه آن باید با تاييديه استاندارد انجام شود.

مديركل استاندارد فارس افزود: بر این اساس تمامی كارخانجات آرد استان فارس که شامل 19 كارخانه توليد آرد و 11 كارگاه بسته بندی آرد هستند دارای تاييديه استاندارد هستند.

وی اضافه کرد: گشت مشترک اداره استاندارد فارس، دانشگاه علوم پزشكی، سازمان صمت و غله استان كار نظارت ميدانی بر نانوايی های استان را با هدف كنترل زنجيره توليد نان از كارخانه تا نانوايی در دستور كار قرار داده است.

رهنما تاکید کرد: هدف از اجرای طرح بازرسی های  مشترک  از نانوایی های استان، نظارت بر دستگاه های پخت نان و آرد مصرفی در نانوايی ها و نمک و سایر افزودنی های مورد استفاده در پخت نان می است.

وی ادامه داد: در مرحله اول اين بازديدهای ميدانی 36 نانوايی در شهر شيراز مورد بازرسی قرار گرفته و استاندارد بودن آرد و نمک مورد مصرف در تمام نانوايی ها مطابق استاندارد بوده است.

رهنما اعلام کرد: از 43 دستگاه پخت نان چهار دستگاه كه حرارت را به صورت غير مستقيم به نان منتقل مي كند مطابق استاندارد اجباری دستگاه پخت نان بوده و ساير دستگاه ها كه به صورت مستقيم حرارت را به نان می رسانند و مشمول استاندارد اجباری نیستند مورد استفاده قرار می گيرد.

کد خبر 1077194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha