برخی درصدد تزریق بدحجابی و فرهنگ غربی در شهرستان سرایان هستند

حجت الاسلام مرتضایی نیا با اشاره به اینکه برخی از بیرون سرایان تلاش دارند تا با تزریق بدحجابی در این شهرستان، فرهنگ بی‌حجابی و غربی را در این شهر فراگیر کنند، گفت: جهت‌گیری مناسب شورای فرهنگ عمومی باید مانع از اجرای اهداف آنان شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سرایان، حجت الاسلام «غلامرضا مرتضایی نیا» امروز (۲۸ تیر) در اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با انتقاد از عدم برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی در مرکز شهرستان، به نقش والا و مقدس این شورا در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی هر شهرستان به عنوان جریان تنفس و ایمان و باور مردم محسوب شده و در صورت ضعف در جهت‌گیری و سکانداری این شورا حاکم شود به فرهنگ غلط در جامعه تبدیل خواهد شد.

 

امام جمعه سرایان از اعضای این شورا خواست تا با جدیت معضلات و آسیب‌های اجتماعی مطرح در شهرستان را احصا و جهت بررسی و ارائه راهکار در جلسات آینده مطرح کنند.

 


وی تلاش برای ارائه راهکار و رفع سنت‌های غلط و تشویق مردم برای حفظ ارزش‌های اسلامی را از وظایف ذاتی شورای فرهنگ عمومی برشمرد.

 


وی شهر سرایان را مهد حجاب و عفاف معرفی کرد و تصریح کرد: با وجود اصالت فرهنگی و تقید مذهبی بالای مردم سرایان، برخی از بیرون شهرستان تلاش دارند تا با تزریق بدحجابی در این شهرستان فرهنگ بی‌حجابی و غربی را در این شهرستان فراگیر کنند و با جهت‌گیری مناسب شورای فرهنگ عمومی باید مانع از اجرای اهداف آنان شود.

 


امام جمعه سرایان ادامه داد: کار شورای فرهنگ عمومی پمپاژ فرهنگ غنی اسلامی در جامعه است.

 


وی با بیان این نکته که در برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی تاکنون در مرکز شهرستان ضعیف عمل شده است، تاکید کرد: تحول باید در این شورا ایجاد و اعضا نیز با کلاه آهنین در این مسیر حرکت کنند.

 


حجت الاسلام مرتضایی نیا مصوبات شورای فرهنگ عمومی را با توجه به ماهیت اعضا دارای پشتوانه‌ی مستحکم و ضمانت اجرایی برشمرد و گفت: مشکلات خانوادگی از جمله موضوع طلاق در این شورا و مسائل مربوط به استحکام خانواده ها و معضل جامعه امروزی که ازدواج در سنین پایین است باید به صورت ویژه در دستور کار این شورا قرار گیرد تا از طلاق جلوگیری شود.

 


فرماندار سرایان نیز با اشاره به اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی از نظر ارزش قانونی همسنگ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی است، گفت: آنچه در بحث شورای فرهنگ عمومی شهرستان تصمیم گیری می‌شود از ظرفیت اجرایی فوق العاده بالایی برخوردار است که برای همگان می تواند در مسیر اجرا و مدیریت شهرستان راه‌گشا باشد.

 


«ابراهیم رسولی مقدم» همچنین با اشاره به ارتقای برخی از شاخص‌های شهرستان در حوزه فرهنگی، اجتماعی و مذهبی خاطرنشان کرد: خوشبختانه به واسطه اهتمام مردم، این شهرستان دارای زیرساخت‌های مطلوب مذهبی است ولذا در حال حاضر بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب باید به سمت کیفی سازی پروژه ها و برنامه ها حرکت کرد.

 


وی افزود: نقش شورای فرهنگ عمومی شهرستان می بایست در جهت گیری ظرفیت های به وجود آمده به سمت استفاده صحیح و تأثیرگذار در راستای زندگی معطوف شود.

 

 

وی اعضای شورای فرهنگ عمومی را بر بهره گیری از زیرساخت ها و شاخص های اجتماعی، فرهنگی و مذهبی بالای شهرستان را در جهت تغییر و تقویت فرهنگ به هنگام لزوم  و همچنین تقویت نسل جدید و آینده تاکید کرد.

 


 

 

 

 

کد خبر 1077245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha