رشد ۳۵ درصدی تخلیه روغن در مجتمع بندری کاسپین

افقی از رشد ۳۵ درصدی تخلیه روغن خوراکی خام در مجتمع بندری کاسپین خبر داد و افزود : از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۸۸ هزار تن روغن خوراکی در مجتمع بندری کاسپین تخلیه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «امین افقی » امروز (دوشنبه، ۲۸ تیر) در جمع خبرنگاران گفت: از ورود نخستین محموله روغن خوراکی در دی ماه سال ۹۷ تاکنون ۹۰ فروند کشتی تانکر به مجتمع بندری کاسپین منطقه آزاد انزلی وارد شده که ۴۳۴ هزار تن روغن خوراكی را جهت مصرف کارخانه های تولید روغن خوراکی کشور تامین کرده است.

 

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: در سال گذشته ۱۸ درصد از میزان تخلیه روغن بنادر کل کشور در بنادر محدوده منطقه آزاد انزلی انجام شده است.

 

وی گفت: از ابتدای امسال تا كنون تعداد ۱۹ فروند كشتی تانکر، ۸۸ هزار تن روغن خام خوراكی در مجتمع بندری كاسپین منطقه آزاد انزلی تخلیه کرده اند.

 

افقی به آمار اعلام شده از سوی سازمان بنادر و دریانوردی مبنی برتخلیه یک میلیون و ۱۸۴ هزار تن روغن در بنادر کل کشوراشاره کرد و اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان بنادر و دریانودری، سال گذشته ۱۹۱ هزار تن روغن در بندرکاسپین و ۲۳ هزار تن روغن در بندرانزلی تخلیه شد که بر این اساس، بنادر منطقه آزاد انزلی ۱۸ درصد از میزان تخلیه روغن بنادر کل کشور را به خود اختصاص داده اند.

 

وی یاد آور شد: سازمان منطقه آزاد انزلی با توجه به نیاز كشور به روغن خوراكی و نیاز ۹۰ درصدی واحدهای تولیدی به واردات مواد اولیه، جهت فرآوری، تصفیه و بسته بندی، سازمان منطقه آزاد انزلی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی اقدام به ساخت و افزایش ظرفیت مخازن فله مایع در مجتمع بندری كاسپین کرده است.

 

افقی تاکید کرد: افزایش ظرفیت مخازن روغن، بازاریابی و جذب كالا در مجتمع بندری كاسپین و سرعت بالای تخلیه روغن نسبت به سایر بنادر خزر، موجب شده تا میزان جذب کالا و به تبع آن تخلیه روغن خوراكی در مجتمع بندری کاسپین افزایش یابد.

 

وی با اشاره به آمار های موجود مبنی برتخلیه ۱۳ هزار تن روغن در سال ۹۷ در بندرکاسپین، گفت: این آمار در سال ۹۸ ، ۱۴۱ هزار تن و در سال ۹۹ به ۱۹۱ هزار تن افزایش یافت.

 

معاون امور بندری و حوزه خزر سازمان منطقه آزاد انزلی خاطر نشان کرد: در حال حاضر مجتمع بندری كاسپین حدود ۶۵ هزار متر مكعب ظرفیت مخازن فله مایع دارد که هم اکنون روغن های موجود در آن مخازن در حال طی فرایندهای اداری و آزمایشات جهت ترخیص از بندر است.

 

دبیر كارگروه توسعه مبادلات تجاری كریدور شمال–جنوب و اوراسیا منطقه آزاد انزلی با اشاره به استمرار ترخیص و ارسال روغن به  واحدهای تولیدی کشور از مبدا بندرکاسپین تصریح کرد: با توجه به مزیت های اتحادیه اوراسیا، روغن های تخلیه شده در مجتمع بندری كاسپین از كشور روسیه وارد شده و تجار و همچنین واحدهای تولیدی با استفاده از مزایای مناطق آزاد ، محصولی با هزینه تمام شده كمتری تولید و روانه بازارهای می کنند.

 

افقی خاطر نشان کرد: علاوه بر مزیت های قانونی مناطق آزاد و اوراسیا در كاهش هزینه های واردات روغن خام خوراكی بعنوان ماده اولیه واحدهای تولیدی كشور، نزدیكی مخازن به اسكله دلفین باعث افزایش سرعت تخلیه کشتی های تانکر حامل روغن در این بندر شده است.

کد خبر 1077261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha