تعداد قربانیان کرونا در فارس به نزدیک پنج هزار نفر رسید

حسینی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و تعداد قربانیان کرونا در فارس به چهار هزار و ۹۷۰ نفر رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید روح الله حسینی»، امروز (دوشنبه 28 تیر) با اشاره به شمار مبتلایان قطعی کرونا در استان فارس، در جمع خبرنگاران که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: تاکنون یک میلیون و 149 هزار و 536 تست کرونا از ابتداع شیوع بیماری تاکنون در فارس گرفته شده است که از این تعداد یک میلیون و 28 هزار و 545 تست آن در آزمایشگاه های فارس انجام شده که با احتساب تست های گرفته شده در طرح «شهید سلیمان» در مجموع 318 هزار و 788 نفر در استان به بیماری کرونا مبتلا شده اند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در طول 24 ساعت گذشته 389 نفر در بیمارستان های فارس بستری شدند، تاکید کرد: 2 هزار و 187 نفر مجموع بیماران مثبت و دارای علائم مشکوک هستند که در بیمارستان های فارس بستری شدند، همچنین تعداد بیمارانی که وضعیت بیماری کرونای آنان وخیم است 216 نفر بوده که در بخش ICU بستری هستند.

وی اضافه کرد: رعایت فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی کرونا و پرهیز از دورهمی ها نقش مهمی در کنترل شیوع ویروس کرونا دارد که باید با فرا رسیدن موج سوم کرونا مورد توجه جدی مردم قرار بگیرد.

حسینی با ابراز تاسف از جان باختن چند هم استانی دیگر در پی ابتلا به کرونا اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته 10 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و تعداد قربانیان کرونا در فارس به چهار هزار و 970 نفر رسیده است.

وی با اعلام آمار بهبودیافتگان از کرونا در استان فارس گفت: 283 هزار و 293 نفر در فارس از ابتدای شیوع کرونا پس از بهبودی کامل از بیمارستان ها و قرنطینه خانگی خارج شده اند. 

حسینی در پایان از مردم خواست تا به محض دریافت پیامک پیرامون زمان دریافت واکسن، به هیچ وجه آن را به زمان دیگری موکول نکنند و به مراکز دریافت واکسن مراجعه کنند، تاکید کرد: از یکصد فردی که در 10 روز گذشته جان خود را از دست دادند، تعداد 38 نفر افرادی بالای 70 سال بودند که واکسن دریافت نکرده بودند.

کد خبر 1077279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha