حوزه علمیه پشتوانه ای برای دفتر تبلیغات اسلامی است/ بهره گیری از فناوری نوین در تبلیغ

حجت الاسلام واعظی گفت: مدارس و حوزه های علمیه پشتوانه ای برای دفتر تبلیغات اسلامی و تحقق برنامه ها و فعالیت های آن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «احمد واعظی« در مراسم تکریم و معارفه رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  با اشاره به نقش و همکاری حوزه علمیه و دفتر تبلیغات اسلامی اظهارداشت: مدارس و حوزه های علمیه پشتوانه ای برای دفتر تبلیغات اسلامی و تحقق برنامه ها و فعالیت های آن است و این مرکز از مدارس علمیه بهره می گیرد.

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم افزود: بعد از اینکه طلاب و روحانیون در دفتر تبلیغات اسلامی پرورش یافتن دفتر تبلیغات اسلامی از این افراد برای رصد وضعیت و همچنین با مهارت آموزی در مسیر تبلیغ و فعالیت فرهنگی دینی پیش می رود.

 

وی ادامه داد: کارشناسان دفتر تبلیغات اسلامی وضعیت جامعه را رصد و نیازها و مشکلات را بررسی و با استفاده از ظرفیت طلاب و روحانیون و آموزش آنان برای کاهش دغدغه ها برنامه ریزی می کند.

 

حجت الاسلام واعظی با اشاره به حمایت های مراجع تقلید و مقام معظم رهبری از این مراکز خاطرنشان کرد: امام جمعه اصفهان و آیت الله مظاهری همواره پشتوانه و حامی دفتر تبلیغات اسلامی شعبه اصفهان بوده اند و تعامل خوبی بین حوزه علمیه و این مرکز وجود داشته است.

 

وی یادآورشد: کارهای بزرگی در حوزه های تبلیغی و فرهنگی از سوی این مرکز در استان اصفهان صورت گرفته و الگویی برای کل کشور بوده و تربیت نیروهای جوان از جمله ظرفیت های آن بوده است.

 

*فناوری های نوین در خدمت فعالیت های تبلیغی

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم به روند روبه توسعه فعالیت های مجازی و نوین اشاره کرد و اظهارداشت: باید از این ظرفیت در کنار فعالیت های سابق و سنتی استفاده کرد و ارتباط با این عرصه و آموزش و مهارت افزایی امروزه ضرورت دارد.

 

وی با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی از این نیاز غفلت نکرده خاطرنشان کرد: معاونت فضای مجازی، فعالیت خلاقانه و رسانه ای در قم تشکیل شده و در زیر مجموعه آن نیز مراکزی متناسب با این موضوع شکل گرفته که استان اصفهان در این مسیر اقدامات اثربخشی داشته است.

 

حجت الاسلام واعظی خاطرنشان کرد: فعالیت های نوآورانه نقش مهمی در گسترش مباحث دینی در شرایط امروز داشته و باید این چنین فرصت هایی توسعه یابد و طلاب و روحانیون نسبت به کارکردهای آن توجیه شوند.

 

وی با اشاره به اینکه حجت الاسلام قطبی مدیر مرکز اشراق در حوزه فعالیت خلاقانه مرکز قم مشغول به فعالیت شده بودند، اذعان داشت: این تغییر مدیریت لازم بود و حجت الاسلام احمدی که در معاونت دفتر اصفهان فعالیت ارزنده ای داشته اند نقش مهم ایفا کرده اند و امروز به عنوان مدیر جدید دفتر اصفهان منصوب می شوند.

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم تیم سازی و نیرو پروری را یکی از شاخصه های مهم این مرکز بیان کرد و گفت: به نیروهای جوان در دفاتر تبلیغات اسلامی فرصت رشد و پیشرفت داده شده تا رشد پیدا کنند و به سطح بالای فعالیتی برسند.

 

وی خاطرنشان کرد: در این حوزه توانمندی خوبی وجود داشته و مسئولان در دستگاه های مختلف خواهان استفاده از این افراد در پست های اداری بوده اند.

کد خبر 1077350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha