تبیین واقعه غدیر باید به فرهنگ عمومی جامعه تبدیل شود

کاملی فر گفت: تبیین و تبلیغ واقعه غدیر باید به فرهنگ عمومی و مردمی تبدیل شود و زنده نگه‌داشتن این رویداد مهم از وظایف ذاتی مسلمان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، حجت‌الاسلام «حسن کاملی‌فر» امروز در نشست هماهنگی برنامه‌های دهه ولایت و امامت، اظهار داشت: تبیین و تبلیغ واقعه غدیر باید به فرهنگ عمومی و مردمی تبدیل شود و زنده نگه‌داشتن این رویداد مهم از وظایف ذاتی مسلمان است.

دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر آذربایجان شرقی افزود: بنیاد غدیر به‌دنبال مردمی کردن بزرگداشت دهه امامت و ولایت بوده و این مهم با ترویج معارف غدیر با همکاری و تعامل نهاد‌ها و ادارات امکان‌پذیر است.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد غدیر به‌عنوان سیاست‌گذار و هدایت‌کننده، تلاش می‌کند با هماهنگی سایر ادارات و نهاد‌های دولتی و غیردولتی، برنامه‌های دهه ولایت و امامت را جهت‌دهی معنوی و اجتماعی کند.

حجت‌الاسلام کاملی‌فر با قدردانی از حمایت شهرداری تبریز از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی بنیاد بین‌المللی غدیر استان آذربایجان شرقی در ایام دهه ولایت و امامت، ادامه داد: مدیران ادارات، سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی و غیردولتی، می‌توانند با پررنگ کردن برنامه‌های غدیر در ایام دهه امامت و ولایت، غبار مظلومیت و غربت را از چهره غدیر بزدایند.

وی به برگزاری نخستین کنگره بین‌المللی شعر ترکی غدیر با همکاری شهرداری تبریز، حوزه هنری انقلاب اسلامی و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی در دهه ولایت و امامت اشاره کرد و گفت: این کنگره با موضوعات سیمای علی (ع) در قرآن، علی (ع) خانواده و سبک زندگی، علی (ع) و مساله صلح جهانی، علی (ع) در آئینه نهج البلاغه و سایر موضوعات مرتبط برگزار خواهد شد.

کد خبر 1077358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha