سارق سابقه دار در انزلی دستگیر شد

جوانمردی از دستگیری سارق سابقه‌دار اماکن خصوصی و معابر با اعتراف به پنج فقره سرقت در این شهرستان خبر داد و گفت: این متهم سابقه‌دار در تحقیقات پلیس به سه فقره سرقت از اماکن خصوصی و ۲ فقره سرقت از معابر شهر انزلی اعتراف کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «سید جعفر جوانمردی» در جمع خبرنگاران گفت‌: ماموران کلانتری 12 حين گشت‌زنی در سطح حوزه استحفاظی يک دستگاه خودرو پيكان وانت را که در حال حمل مقداری میلگرد بود، مشکوک شده و راننده خودرو که با دیدن پليس قصد متواری شدن را داشت را با اقدامات مناسب متوقف کردند.

 

فرمانده انتظامی انزلی افزود: در بازرسی صورت گرفته از اين خودرو، 10 متر میلگرد و یک عدد صندوق صدقات سرقتی کشف و متهم سابقه‌دار در تحقیقات پلیس متهم 41 ساله به سرقت اعتراف کرد و با تشکیل پرونده برای سير مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

 

وی به شهروندان توصيه كرد با رعايت نكات پيشگيرانه و توجه به هشدارهاي پليس مي‌توانند از وقوع بسياري از جرايم به‌ ويژه سرقت جلوگيري کنند.

 

*دستگیری و جمع‌آوری 12 خرده فروش موادمخدر و معتاد متجاهر

وی در ادامه به دستگيری چهار خرده فروش موادمخدر و جمع‌آوری هشت معتاد متجاهر در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در اين راستا بیش از یک کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد.

 

جوانمردی افزود: چهار خرده فروش موادمخدر دستگیر شده به مرجع قضائی معرفی و هشت معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری و به مراکز ترک اعتیاد منتقل شدند.

 

وی تصریح کرد: در طرح سه روزه جمع آوری معتادان متجاهر 115 گرم تریاک، 20 گرم شیشه، 900 گرم حشیش، 40 گرم هروئین و 65 گرم سایر موادمخدر کشف شد.

 

*بيش از 40 كيلو موادمخدر در بندرانزلی کشف شد

وی با اشاره به اجرای 47 مرحله طرح ارتقاء امنيت اجتماعی در اين شهرستان نیز گفت: 47 كيلو و 222 گرم مواد مخدر صنعتی و سنتی از ابتدای سال جاری تاكنون كشف شده است.

 

جوانمردی با بیان اینکه طرح مذکور به منظور ارتقاء امنيت اجتماعی با اولويت شناسايی معتادان متجاهر و توزيع كنندگان موادمخدر از ابتدای سال جاری تاكنون برگزار شده و افزود: در اجرای اين طرح‌ها، 252 معتاد متجاهر، خرده فروش موادمخدر و 26 قاچاقچی نيز دستگير و 47 كيلو و 222 گرم موادمخدر صنعتي و سنتي از آنها کشف شد.

 

*دستگیری سارقان مسافرکش‌نما

فرمانده انتظامی انزلی از دستگیری چهار سارق مسافرکش‌نما در این شهرستان نیز خبر داد و اظهار داشت: سارقان به 14 فقره سرقت در یکی از استان‌های همجوار و بخش لشت‌نشاء اعتراف کردند.

 

وی گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر تردد مشکوک چهار جوان در يک منزل ویلایی با 2 دستگاه خودرو پراید و پیکان در شهرستان بندرانزلی، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و کارآگاهان آگاهی پس از شناسايی محل مورد نظر، پلاک خودروهای اين افراد را استعلام و با هماهنگی قضائي متهمان اين پرونده كه سه مرد و يك زن بودند، دستگير شدند.

 

جوانمردی خاطر نشان کرد: در بازرسی از منزل متهمان، 2 قبضه سلاح سرد و وسايل سرقتی از قبيل هشت دستگاه تلفن همراه، 2 عدد ساعت مچی، 2 عدد عینک، سه عدد انگشتر، 11 عدد کارت شناسایی و بانکی، 2 عدد شناسنامه، پنج عدد کیف پول و کیف عابر بانک، 2 دستگاه پخش خودرو، 9 عدد سیم‌کارت، سه عدد مموری و یک عدد فلش کشف شد.

 

وی با اعلام اينكه سارقان 20، 21 و 25 ساله در تحقیقات پلیس به هشت فقره سرقت تحت پوشش مسافركش، سه فقره سرقت خودرو و 2 فقره سرقت موتورسیکلت در یکی از استان‌های همجوار و یک فقره سرقت خودرو در بخش لشت‌نشاء شهرستان رشت اعتراف كردند و با تكميل پرونده برای سير مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شدند.

 

کد خبر 1077361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha