گشایش درهای آسمان در روز عرفه برای پذیرش تضرع بندگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: روز نهم ذی‌ الحجه روز عرفه از ایام باشکوه و عظیم است و روزی است که در‌های آسمان برای پذیرش تضرع ‌های عاشقانه‌ بندگان ذات اقدس الهی گشوده می شود.

حجت الاسلام سمیع الله مردان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: روز نهم ذی‌ الحجه روز عرفه از ایام باشکوه و عظیم است و روزی است که در‌های آسمان برای پذیرش تضرع ‌های عاشقانه‌ بندگان ذات اقدس الهی گشوده می شود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: عرفه، روز دعا و مسألت از خداوند متعال است و روزی است که حق تعالی بندگان خود را به عبادت و اطاعت خود دعوت کرده و سفره جود خود را برای آن ها گسترانیده است.

 

حجت الاسلام مردان به فضیلت روز عرفه اشاره کرد و گفت: امام صادق (ع) می فرمایند «اگر شخص گناه‌ کاری نتواند در شب‌های قدر خود از قدر و منزلت خود به نحو احسنت استفاده کند و بهره گیرد، می‌تواند در این روز از امتیازات برخورداری از رحمت الهی برخوردار شود».

 

این کارشناس دینی افزود: در روایاتی نقل شده است که خداوند در شب عرفه درهای مغفرت خویش را بر بندگان باز می‌ کند و در روز عرفه خداوند متعال گناهان توابین را می‌بخشد، هرچند به اندازه ریگ‌های بیابان و قطرات باران و تعداد روزهای عالم باشد.

 

سمیع الله مردان، زیارت امام حسین(ع) را یکی از مهم ترین اعمال روز عرفه عنوان کرد و گفت: در روایات آمده است خداوند متعال در شب و روز پر برکت عرفه پیش از آن‌که به حجاج صحرای عرفات نگاه کند به زوار سیدالشهدا (ع) نظر می‌کند و نظر رحمت خود را پیش از همه، مشمول آنان می‌گرداند، لذا زیارت امام حسین(ع) و قرائت زیرات عاشورا یکی از برترین اعمال در روز عرفه است.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آران و بیدگل افزود: دعایی که امام حسین(ع) در روز عرفه در صحرای عرفات خوانده و به دعای عرفه امام حسین(ع) شهرت دارد از دیگر ادعیه مشهوری است که در روز عرفه قرائت می شود.

 

مردان خاطر نشان کرد: این دعا، در بردارنده آموزه‌های عرفانی و عقیدتی ازجمله شناخت خداوند و بیان صفات الهی، یادآوری نعمت‌های بیکران الهی بر انسان و حمد و سپاس خداوند بر آن‌ها، تضرع به درگاه خداوند و اقرار به گناهان و توبه، درخواست حوایج، و پاداش اخروی و... اشاره دارد.

 

وی افزود: غسل، روزه، تسبیحات حضرت رسول(ص)، دعای ام داوود، دو رکعت نماز و اقرار به گناهان  و توبه ، قرائت سوره توحید و آیه الکرسی و صلوات از دیگر اعمال سفارش شده در شب و روز عرفه است.

کد خبر 1077411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha