فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره منتشر شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از انتشار فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره با هدف شور و نشاط اجتماعی و امید بخشی به جامعه پسا کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبید رستمی مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در مصاحبه مجازی با رسانه های استان اظهار داشت: اگرچه شیوع کرونا اجرای بیشتر برنامه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی و هنری را بصورت حضوری متوقف کرد اما این اداره کل با همکاری انجمن‌ها، تشکل‌ها و موسسات و مجامع فرهنگی و هنری نه تنها از تعطیلی جشنوار‌ها جلوگیری شد بلکه اجرای این جشنواره ‌ها را در فضای مجازی و براساس پلتفرو‌م‌های اینترنتی برگزار و دنبال کرد.

 

وی افزود: در همین راستا فراخوان پنجمین جشنواره تئاتر طنز دیواندره به صورت مجازی و صحنه‌ای با گستره‌های سراسری و منطقه‌ای (استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، زنجان، ایلام، لرستان و آذربایجان غربی) با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلامی توسط ستاد کرونای استان در دی ماه سال جاری برگزار خواهد کرد.

 

رستمی اضافه کرد: بخش مجازی جشنواره به صورت سراسری برگزار و علاقمندان و هنرمندان این بخش می توانند آثار نمایشی طنز کوتاه به مدت 7 الی 12 دقیقه ای و استندآپ کمدی به مدت حداکثر 5 دقیقه ای خود را  تا 21 آبان ماه سالجاری به دبیرخانه ارسال کنند.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان ضمن قدردانی از هنرمندان عرصه نمایش استان گفت: مهلت ارسال نمایشنامه به جشنواره پنجم طنز دیواندره 7 شهریورماه سال جاری و اعلام نتایج بازخوانی 15 شهریورماه و بازبینی 20 آبان ماه و مهلت ارسال آثار به بخش مجازی جشنواره 21 آبان ماه تعیین شده است.

 

وی اهداف جشنواره پنجم طنز دیواندره را اینچنین توضیح داد: از جمله مهمترین اهداف این جشنواره نفی خشونت و صلح طلبی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، مسائل خانواده و طلاق با استفاده از فرهنگ بومی و شیوه های نمایش کمدی ایرانی در ضمن موضوع نمایش ها آزاد است.

 

رستمی با اشاره به ضوابط و مقررات شرکت در جشنواره اذعان داشت: جشنواره فقط نمایش های صحنه ای را قضاوت و انتخاب می کند، آثار نمایشی بایستی تولید سال های 99 و 1400 باشد، نمایشنامه ها ترجیحاً مبتنی بر متون نمایشی نویسندگان مطرح کشور و دارای اجرای خلاقانه باشد، نمایشنامه های اقتباسی از متون نمایشی و رمان وداستانی های ایرانی باشد و هرکارگردان صرفاً با یک اثر نمایشی در مرحله نهایی می تواند شرکت کند.

 

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در خصوص شرایط لازم برای شرکت در جشنواره گفت: برای بخش بازخوانی لازم است 3 نسخه متن و مجوز کتبی نویسنده  وناشر ارسال و فرم شرکت در جشنواره تکمیل و در بخش بازبینی ارسال 5 لوح فشرده از اجرای عمومی نمایش و در نهایت لازم است موارد فوق با نامه اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان ها و انجمن هنرهای نمایشی استان یا دفاتر به دبیرخانه ارسال شود.

 

عبید رستمی در پایان اظهار داشت: به همت و حمایت رئیس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان پلاتوی شهردیواندره به زودی افتتاح و به بهره برداری می رسد در واقع با وجود این پلاتو و سالن مجتمع زیر ساخت لازم برای برگزاری با شکوه جشنواره پنجم طنز دیواندره فراهم خواهد بود.

 

کد خبر 1077424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha