برگزاری اردوی خیرالنساء ویژه بانوان ادارات کردستان

اردوی فرهنگی، آموزشی، ورزشی خیرالنساء با حضور ۶۰ نفر از بانوان شاغل در ادارات دولتی به همت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سنندج و امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، دکتر نصری از اساتید حوزه روانشناسی در این اردوی آموزشی به موضوع تأثیر بی‌حجابی بر افزایش آمار طلاق اشاره کرد و گفت: متاسفانه در شرایط فعلی عدم الگوی مطلوب در جامعه، فضای بی‌بند و بار مجازی و تاثیر ماهواره سبب کمرنگ شدن حیا و دلیل بزرگ اقبال به بی حجابی شده است.

 

وی افزود: متاسفانه در این وضعیت حتی برخی از مادران هم دیگر الگوی مناسبی برای دختران خود نیستند و در بسیاری موارد متاسفانه عامل اصلی بی قیدی دختران هستند.

 

وی عنوان کرد: وقتی مادر نا آگاه دختر معصوم خود را چون نو عروسان بزرگ می‌کند و به آتلیه می‌برد، وقتی برهنگی را برازندگی میداند و در انتخاب پوشش دختر بچه اش به بهانه کم سن بودن هیچ گونه تفکر و تدبیری ندارد ناخواسته باعث هنجارشکنی در ذات این کودک می‌شود و اعتماد به نفس او را منوط به بزک کردن می‌کند و طفلش را در معرض هزار نگاه ناروا قرار میدهد که خود سبب شروع چالش‌های زیادی خواهد بود.

 

در ادامه این اردوی آموزشی پرسش و پاسخ بین مخاطبین و مدرس کارگاه  درباره روابط زوجین  مطرح شد که  دکتر نصری شاه کلیدهای طلایی درباره مدیریت زندگی مشترک به بانوان ارائه‌ داد.

 

گذشت در زندگی، امید به آینده و احترام دوسویه از جمله راهکارهای ارائه شده توسط مدرس کارگاه برای زندگی امن و آرام بود.

 

در ادامه این اردوی آموزشی تفریحی برنامه‌های فرهنگی شامل دف نوازی، اجرای مسابقات متنوع ورزشی در راستای ایجاد نشاط در بانوان انجام شد که در پایان نیز از سوی ورزش و جوانان به برگزیدگان جوایزی اهدا شد.

 

همچنین کارشناس اعزامی از جمعیت هلال احمر استان کردستان نیز در این اردو به ارائه مطالبی در موضوع خفگی و راهکارهای برخورد با این موضوع پرداخت.

 

این برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب و با هدف کاهش آسیب های اجتماعی در اردوگاه امام علی(ع ) روستای قارو با همکاری ادارات ورزش و جوانان، ارشاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سایر ادارات مشارکت کننده در اردو برگزارشد.

 

 

 

 

کد خبر 1077435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha