طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» گامی در جهت پرورش استعدادهای نسل جوان

شریفی طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را گامی در جهت پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: با جریان سازی و شبکه سازی و تعامل هرچه بیشتر با خانواده‌ها تلاش می‌کنیم اعضای خانواده‌ها را نیز در این طرح درگیر و همراه کنیم.

«ابراهیم شریفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: بهره گیری از ظرفیت روحانیون در کلاس‌های تربیتی، احکام و اخلاق از دیگر ظرفیت فراغتی کانون‌ها است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: جذب روحانیون و طلبه‌های جوان مبلغ و مربی اوقات فراغات و مربیان مجرب در حوزه‌های تربیتی، اخلاقی و مهارتی از دیگر ظرفیت فراغتی کانون‌ها است.

 

وی با اشاره به نحوه‌ی اطلاع رسانی فعالیت‌های پایگاه اوقات فراغت در استان، گفت: فعالیت‌هاب تبلیغی و اطلاع رسانی پایگاه از طریق ارسال پیامک‌های مختلف، درج و انعکاس خبر از خبرگزاری شبستان و سایر رسانه‌ها ومطبوعات، تهیه وتوزیع پوستر تهیه و نصب بنر سر دری تبلیغی اوقات فراغت، درج مطالب تبلیغی در سایت‌ها و تبلیغات از طریق سایت‌های ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

 

شریفی استفاده از فضاهای ورزشی، جذب مربی از دارلقرآن‌ها و موسسات قرآنی، استفاده از فضای آموزش و پرورش و مدارس، بازدید از اماکن مذهبی و غیره را از دیگر ظرفیت فراغتی کانون‌های فرهنگی هنری استان برشمرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» را گامی در جهت پرورش استعدادهای فرهنگی و هنری عنوان کرد و گفت: با جریان سازی و شبکه سازی و تعامل هرچه بیشتر با خانواده‌ها تلاش می‌کنیم اعضای خانواده‌ها را نیز در این طرح درگیر و همراه کنیم.

 

وی با بیان این‌که طرح ملی «مدرسه، مسجد، تابستان» به همت وزارت آموزش و پرورش و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان برگزار می‌شود، گفت: مطالبه‌ی جذب جوانان و نوجوانان به مسجد و پرکردن اوقات فراغت آن‌ها با تعامل مدارس در این طرح مطرح شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود: این طرح جهت غنی سازی اوقات فراغت اعضای کانون‌های مساجد و دانش آموزان استان اجرا می‌شود.

 

شریفی، جذب نیروهای نوجوان و جدید و تربیت مسجدی آن‌ها، آشنایی جوانان با الگوهای موفق و مثبت جامعه، کشف استعدادهای برتر با اجرای انواع برنامه‌ها و مسابقات فرهنگی، قرآنی، دینی را از جمله رویکردهای این طرح عنوان کرد.

 

کد خبر 1077455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha