پیش بینی ثبت نام بیش از ۸ میلیون دانش آموز ابتدایی برای سال تحصیلی جدید

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: برای سال تحصیلی جاری پیش بینی می شود ۸ میلیون و ۴۵۰ هزار دانش آموز مقطع ابتدایی در کشور ثبت نام کنند.

«رضوان حکیم زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش آموزان اول ابتدایی باید سنجش شوند و بعد ثبت نام آنان قطعی شود فعلا آمار دقیقی از تعداد ثبت نام کنندگان نمی توان ارائه داد.

 

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی روند ثبت نام و سنجش به خوبی در جریان است و بیش از ۵۰ درصد دانش آموزان برنامه های سنجش را پیگیری کرده و انجام داده آند.

 

حکیم زاده در خصوص وضعیت کنونی کرونا برای بازگشایی مدارس ابتدایی اضافه کرد: در حال حاضر بازگشایی مدارس ابتدایی در این شرایط کرونایی قابل پیش بینی نیست و بستگی به شیوع کرونا و واکسیناسیون معلمان دارد.

 

وی تصریح کرد: در هماهنگی کامل با ستاد ملی کرونا هستیم و براساس برگزاری جلسات منظم با وزارت بهداشت اگر شرایط بهتر شود و برنامه واکسیناسیون معلمان  انجام شود امیدواریم آموزش ها به صورت حضوری برگزار شود در غیر اینصورت با توجه به کسب تجارب طی یکسال و نیم گذشته، از آموزش های که بستر فضای مجازی ارئه کردیم سال تحصیلی را آغاز خواهیم کرد که امیدواریم با پیگیری های انجام شده و بهبود وضعیت و برنامه واکسیناسیون بتوانیم دوره ابتدایی را به صورت محدود برای دانش آموزان به صورت حضوری داشته باشیم.

 

در سال تحصیلی 1400-99، 30 هزار دانش آموز در 421 آموزشگاه شهری و روستایی شیروان زیر نظر سه هزار فرهنگی تحصیل کردند.

 

شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

 

 

کد خبر 1077473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha