عرفه روز اعتراف به گناه در نزد خداوند است

روز عرفه روز اعتراف به گناه در نزد خداوند و روز بازگشت به خود و روز بخشیده شدن از جانب خداوند است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، در روز عرفه حجاج از شهر مکه به صحرای عرفات آمده و آنجا به راز و نیاز و دعا می پردازند ، از جمله مهمترین اعمال این روز دعای عرفه امام حسین (ع) است.

 

رسول  اسلام (ص) فرمودند: «هر کسی مردم را از اين دعا باخبر کند،در گرفتاری اش گشايش پيدا مي کند» روز عرفه  روز بخشش دیگران و استجابت دعاهادر روز عرفه هر چه می خواهی برای خود دعا بخوان و در دعا کردن بکوش که آن روز، روز دعا و درخواست است.

 

 عید بزرگ قربان عید سرسپردگی به درگاه خدا می باشد و این عید روز رهایی از هر چیزی غیر از خدا است که در این روز بزرگ حاجیان اسماعیل وجود خود را در پیشگاه خدای بزرگ قربانی می کنند.

 

روز عرفه، روزی است که در‌های آسمان را برای پذیرش تضرع‌های عاشقانه‌ بندگان ذات اقدس اله می‌گشایند و باز هم آن فاعل بالعشق خواهان بازگشت اشرف مخلوقاتش به بارگاه امن‌اش است.

 

*عرفه روز دعا ، ذکر ، تضرع ، ابتهال و راز و نیاز است

 

حجت الاسلام اله رضا اکبری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت  یکی از اعمالی که روز عید قربان  بر آن تاکید شده قربانی کردن گوسفند است، این سر بریدن گوسفند بریدن نفس نیز می باشد. کسانی که می توانند حتما انجام دهند.

 

امام جمعه سنقر و کلیایی افزود: در روایتی آمده علی (ع) فرمودند: اگر مردم می دانستند قربانی در راه خدا چقدر فضیلت دارد قرض می کردند، اولین قطره خون گوسفند منجر به پاک شدن گناهان قربانی کننده است. 

 

وی با اشاره به  فضائل روز عرفه خاطر نشان کرد: عرفه، راه فراگیری تعلیم و تربیت و درخواست بهترین های معنوی با دعا و نیایش است  و فضایل بی شماری به این روز اختصاص یافته  و یکی از اقدامات مهم روز عرفه تلاوت دعای امام حسین (ع) پس از نماز ظهر و عصر است. 

 

 

حجت الاسلام اکبری تصریح کرد: عرفه روز دعا ، ذکر، تضرع ، ابتهال و راز و نیاز است؛ و باید قدر این روزهای بزرگ و  ساعات باارزش را بدانیم.

 

 

*امسال برای اولین بار بعد از زلزله دعا عرفه در جوار بقعه متبرکه حضرت احمد ابن اسحاق قرائت می شود

 

 

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: روز عرفه از فضیلت بسیاری برخوردار است بطوری که اگر انسان نتواند بخشش خداوند را در شب‌های قدر ماه مبارک رمضان کسب کند می تواند بادرک این روز بزرگ رحمت خداوند را شامل حال خود کرده وبخشیده شود.

 

امام جمعه سرپل‌ذهاب افزود: مراسم قرائت دعای روح بخش عرفه بعد از چند سالی که بعلت تخریب مرقد مطهر احمدابن اسحاق ره در مکانهای دیگری برگزار می شد امام امسال برای اولین بار بعد از زلزله در جوار بقعه متبرکه محدث بزرگ قمی حضرت احمد ابن اسحاق (ره) برگزار خواهد شد .

 

وی تصریح کرد : دعای پرفیض عرفه حاوی معانی و مفاهیم باارزشی است که منصوب به امام حسین علیه‌السلام بوده و حاوی مطالبی در اعتراف به جایگاه والای خداوند، اقرار به جایگاه انسان در دنیا ، حمد و سپاس از نعمتهای بیکران خداوند برانسان، بیان مشکلات و تب و تاب های عمر انسان از آغاز آفرینش تا به امروز و تلاش برای جلب رحمت خداوند ، طلب آرامش و عافیت از خداوند است .

 

حجت الاسلام فاطمی نسب  در پایان گفت: روز عرفه، روزی است که حق تعالی بندگان خویش را به عبادت و اطاعت خود دعوت کرده و از آن سوی سفره جود خود را برای آنها گسترانیده تا از آن استفاده کافی را ببرند.

 

روز عرفه که مطابق با نهم ذی‌الحجه و روز قبل از عید قربان و از روزهای با فضیلتی است که در این روز حجاج در نزدیکی مکه در منطقه‌ای به نام عرفات توقف کرده و بعضی از مراسم حج را به جا می‌آورند و  روز عرفه، برای تقویت معرفت الهی و رابطه عمیق‌تر با خداوند و شناخت صفات جمال و جلال پروردگار، بسیار مناسب و مغتنم است.

 

کد خبر 1077516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha