ویژه برنامه های صدا و سیمای خراسان رضوی در دهه ولایت اعلام شد

صداوسیمای خراسان رضوی به عنوان رسانه پایتخت فرهنگی ایران برای ایام دهه امامت و ولایت و با موضوع کارکردها و ویژگی های ولایت در جامعه اسلامی بعنوان وجه تمایز جامعه شیعیان برنامه های جذابی را برای این ایام در نظر گرفته است

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، صداوسیمای خراسان رضوی به عنوان رسانه پایتخت فرهنگی ایران برای ایام دهه امامت و ولایت و با موضوع کارکردها و ویژگی های ولایت در جامعه اسلامی بعنوان وجه تمایز جامعه شیعیان برنامه های جذابی را برای این ایام درنظر گرفته است که شامل مجموعه معارفی (نور الهدی ) که زنده و مستقیم از حرم مطهر رضوی در قالب ترکیبی مشتمل بر ۱۰ برنامه ۶۰ دقیقه ای روزانه برنامه های صحن وسرای حرم مطهر رضوی را نشان خواهد داد، سخنرانی ها ،مدایح و اشعار آیینی همچنین حال و هوای تصاویر نور باران مضجع شریف به تهیه کنندگی حجج اسلام آقایان امیری و رمضان نژاد تولید وپخش خواهد شد.

 

پخش زنده (دعای عرفه ) از حرم مطهر رضوی به صورت زنده ومستقیم که ۱۲۰ دقیقه پخش خواهد شد تهیه کننده تولید دعای پر فیض عرفه حجت الاسلام رمضان نژاد خواهند بود، پخش زنده (نماز عید قربان ) از حرم مطهر رضوی در روز عید سعید قربان و حضور مومنان خدا جوی به مدت ۴۰ دقیقه تولید میشودتهیه کننده این ارتباط زنده حجج اسلام امیری و رمضان نژاد خواهند بود.

 

مجموعه اذانگاهی (تا آسمان)ویژه برنامه معارفی که در راستای استقبال از اذان ظهر با کارشناسان مذهبی در تبیین دهه امامت وولایت تلاش خواهد نمود، این مجموعه در قالب ترکیبی ۸ برنامه ی ۲۰ دقیقه ای زنده ومستقیم پخش میشود . تهیه کننده برنامه های تا آسمان محمد علی صادقی خواهد بود.

 

مجموعه صبح گاهی (صبح خراسانی)در قالبی ترکیبی با ۱۰ برنامه ۲۰ دقیقه ای به جشن ها و سرور معنوی و فرهنگی ایام زنده ومستقیم خواهد پرداخت اعلام برنامه ها و فعالیت های هر روز در دستور کار برنامه است تهیه کننده صبح خراسانی محسن ناطقی است، مجموعه شبانگاهی (شب شرقی )در قالبی ترکیبی با ۱۰ برنامه ۲۰ دقیقه ای که انعکاس جشن ها و برنامه های فرهنگی و اجتماعی در استان را برعهده دارد تهیه کننده شب شرقی مجید جلیل زاده خواهد بود.

 

ویژه برنامه(عید قربان تا غدیر ) در قالبی ترکیبی ۱۰ برنامه۶۰ دقیقه ای با بخش های متنوع وشاد به صورت زنده ومستقیم به فضا های فرهنگی واجتماعی و جشن های ایام می پردازد تهیه کننده برنامه عباس غلامپور خواهد بود، ویژه برنامه (جشن غدیر )با رویکردی به اتفاقات دهه مبارکه امامت وولایت در روز عید سعید غدیر به مدت ۱۲۰ دقیقه به صورت زنده ومستقیم پخش خواهد شد تهیه کننده برنامه دآقای مقدس زاده خواهد بود.

 

ویژه برنامه (شب های غدیر ) در ساختار کلامی در قالب ۱۱ برنامه ۵۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی آقای غوث پخش خواهد شد. ویژه برنامه (چراغون )در ساختار ترکیبی نمایشی در قالب ۵ برنامه ۹۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی آقای محمد کمالی پخش خواهد شد، ویژه برنامه (قربانگاه عشق )به مناسبت عید سعید قربان و جشن بندگی در قالب ۱ برنامه ۱۲۰ دقیقه زنده ومستقیم پخش خواهد شد.

 

ویژه برنامه( جشن بندگی ) به مناسبت عید قربان در قالب ۱ برنامه ۱۲۰ دقیقه ای زنده به تهیه کنندگی خانم رضایی پور پخش میشود . پخش زنده ومستقیم (دعای پرفیض عرفه و نماز عید سعید قربان ) از حرم مطهر رضوی که زنده به سمع شنوندگان خواهد رسید، ویژه برنامه (صدای زائر) در قالب۱۰ برنامه ۶۰ دقیقه ای با رویکردی به موضوع زیارت به تهیه کنندگی آقای میری مقدم تولید وپخش می شود.

 

برنامه (دهکده )در قالب ۱۰ برنامه۱۵ دقیقه ای با رویکردی به رسوم وجشن های مناطق روستایی به تهیه کنندگی خانم راستگو ارائه می شود، ویژه برنامه (عصر گاهی )در ساختار کلامی روایی با ۱۰ برنامه ۶۰ دقیقه ای مناسبت ایام دهه امامت وولایت را زنده ومستقیم پوشش میدهد تهیه کنندگی برنامه را محمد کمالی برعهده دارد.

 

برنامه های (شبا هنگام ) در ساختار ترکیبی با ۳ برنامه ۵۰ دقیقه ای به تهیه کنندگی آقای غوث زنده ومستقیم پخش خواهد شد، برنامه های (هیچ جا خونه نمیشه )برنامه خانواده در ساختار کلامی با ۱۰ قسمت ۱۵ دقیقه ای به مولفه های دینی ایام پرداخته وبه تهیه کنندگی خانم رفیعی پخش خواهد شد.

 

مجموعه های (نمایش )در قالب ۳ برنامه ۱۵ دقیقه ای به صورت تامینی پخش خواهد شد، مجموعا ۲۰ میان برنامه متجاوز از ۳۰۰ دقیقه برای فواصل پخش برنامه ها پیش بینی شده است، رادیو سراسری زیارت با رویکردی به انعکاس فضا وحال وهوای معنوی صحن وسرای امام رضا (ع) در صدد انعکاس فضایی معنوی وآشنا برای زائران و مجاوران حریم ملکوتی هشتمین امام همام باشد و القای حس زیارت از بعید را فراهم نماید که برنامه های پیش بینی شده است.

 

"کشیک صبح" عنوان برنامه بامدادی رادیوزیارت است که با محوریت و موضوع فضائل و مناقب امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام و نقش ولایت در جامعه اسلامی تهیه می شود، این برنامه توسط مصطفی اعلمی تهیه و با اجرای میثم مسرور هر روز از ساعت ۷ الی ۸ بامداد بصورت زنده پخش خواهد شد. گزارش های "کشیک صبح" و ارتباطاتی که با زائران برقرار می شود را سیدمهران کاظمی بعهده دارد. برنامه "عید رهایی" ویژه برنامه دیگری است که بمناسبت ایام مبارک این دهه تهیه می شود. این برنامه یک جنگ کلامی و آوایی و ترکیبی بصورت زنده در قالب ۱ برنامه ۱۲۰ دقیقه ای پخش می شود .

 

"عید رهایی" توسط لیلی رحمتی تولید می شود که از ساعت ۹الی ۱۱ پخش می شود. برنامه "باب الهادی" ویژه برنامه روز میلاد حضرت امام هادی (ع) است که درباب فضایل و شخصیت آن امام همام بصورت زنده و با مدت ۱۲۰ دقیقه پخش میشود .تهیه کنندگی "باب الهادی" بعهده محمدحسن روحانی است که با اجرای میثم مسرور از ساعت ۹ الی ۱۱ روز عید پخش می شود.گزارش ها و ارتباطات با زائران را در این برنامه وحید اسدی و مهدی جعفرزاده ب هعهده دارند.

 

برنامه "روز لبخند" عنوان ویژه برنامه روز عید غدیر شبکه رادیویی زیارت است در قالب ۱ برنامه ۱۸۰ دقیقه ای پخش می شود، این برنامه را لیلا رحمتی تهیه می کند که توسط سیدمهران کاظمی و خانم حداد از ساعت ۹ الی ۱۲ روز عید غدیر به روی آنتن می رود.

 

برنامه "سقاخانه" عنوان برنامه ویژه شبانگاهی شبکه رادیویی زیارت است که با موضوع نقش و جایگاه ولایت و امامت در جامعه اسلامی تهیه و در قالب ۱۰ برنامه۱۲۰ دقیقه ای از ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰ بصورت زنده پخش می شود، "سقاخانه" توسط ناصر رازجو تهیه و با صدای سیدمهران کاظمی اجرا می شود که در این برنامه نیز گزارشهایی از سطح شهر و حرم مطهر توسط وحید اسدی ارسال می شود.

 

برنامه "صحن زندگی(زندگی به شیوه رضوی)" عنوان ویژه برنامه خانواده شبکه رادیویی زیارت است که با مشارکت مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی در قالب ۱۰ برنامه ۶۰ دقیقه ای تهیه و پخش می شود، تهیه این برنامه بعهده "مهدیه دولت نیا" و اجرای آن نیز با خانم از ساعت ۹ الی ۱۰ هر روز بصورت زنده پخش می شود.

 

همچنین برنامه های "نجوای عارفان" در قالب ۱ برنامه ۱۵۰ دقیقه ای و "منای دل " در قالب ۱ برنامه ۹۰ دقیقه ای بصورت تأمینی برای پخش در این ایام در کنداکتور شبکه رادیویی قرار داده شده است.

کد خبر 1077528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha