برپایی ۱۳ جایگاه موقت عرضه دام در کرمانشاه

یارویسی گفت: برای رفاه حال همشهریان و به منظور اطمینان سلامت دام قربانی از میانگین دام موقت و ثابت در حاشیه شهر تامین کنند که در شهر کرمانشاه ۱۳ مکان تعبیه شده است.

شاهرخ یارویسی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: دامپزشکی به روال سال های گذشته در راستای عمل به وظایف و مسئولیت های خود در رابطه با نظارت بر محصولات فرآورده های حیوانی درحال فعالیت است.

 

معاون سلامت  دامپزشکی  استان کرمانشاه افزود: در سال جاری نیز با حفظ سلامت مصرف‌کنندگان گوشت و الایش خوراک دام های قربانی و جلوگیری از اشاعه بیماری های مشترک بین انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو ، با تعمیر و تجهیز بیش از ۵۶ اکیپ با ناظر بهداشتی و شرعی ثابت و سیار از ساعت ۷ صبح تا ۱۳ بعدازظهر در خدمت شهروندان است.

 

وی خاطر نشان کرد: طبق برنامه‌ریزی های به عمل آمده و هماهنگی های ایجاد شده مردم به منظور اطمینان  از سلامت دام قربانی میانگین دام موقت و ثابت در حاشیه شهر کرمانشاه تامین  کنند  که برای شهر کرمانشاه ۱۳ مکان تعبیه شده است .

 

یارویسی تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی و ممانعت اشاعه بیماری مشترک بین انسان و دام به ویژه بیماری خون ریزی کننده تب کریمه کنگو و رعایت رفاه حال همشهریان ، کلیه کشتارگاه های دایم استان باز و اماده ارائه رایگان خدمات است و  همشهریان می‌توانند با مراجعه به این اماکن از این خدمات بهره‌مند شوند .

 

معاون سلامت  دامپزشکی  استان کرمانشاه  بابیان اینکه سلامت دام ها پیش از عرضه در این جایگاه ها کنترول می‌کنند  اظهار کرد:  شهروندان برای پیشگیری از بروز بیماریهای مشترک بین انسان و دام به ویژه تب کریمه کنگو ، دام را در منزل قربانی نکنند  و اگر  ذبح دام در منزل صورت بگیرد استفاده از پوشس محافظتی مانند لباس کار ، عینک ، دستکش ، ماسک ، چکمه  ضروری است .

 

وی تاکید کرد:  لاشه و آلایش خوراکی دام هایی که ذبح شدند به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۰ تا ۱۴ درجه یا همان دمای یخچال نگهداری شود و  پل ارتباطی ما با همشهریان سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و شماره پیامک : ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲  برای ارسال انتقادات و پیشنهادات می‌باشد .

کد خبر 1077559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha