۴۷ گروه دامپزشکی بر ذبح دام  قربانی در گیلان نظارت می کنند

عاقبتی با بیان اینکه ۴۷ گروه دامپزشکی ثابت و سیار بر ذبح دام قربانی در گیلان نظارت می‌کنند گفت: ناظرین شرعی و بهداشتی دامپزشکی در این مراکز بر چگونگی ذبح نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «سهراب عاقبتی» امروز(سه‌شنبه، ۲۹ تیر) در جمع خبرنگاران با تبریک فرا رسیدن عید سعید قربان به تشریح ذبح قربانی در شرایط کرونایی پرداخت و گفت: مردم باید برای ذبح دام‌های نذری عید قربان و به‌منظور حفظ سلامتی، ایمنی و پیشگیری از بیماری‌های شایع بین انسان و حیوان از کشتارگاه‌های مجاز استفاده کنند.

 

مدیرکل دامپزشکی گیلان با بیان اینکه ناظرین شرعی و بهداشتی دامپزشکی در این مراکز که مورد تایید دامپزشکی استان است، حضور داشته و بر چگونگی ذبح نظارت می‌کنند افزود: در شهرستان‌های فاقد کشتارگاه یک یا چند مرکز جهت عرضه دام زنده توسط شهرداری‌ها معرفی می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه ۴۷ گروه دامپزشکی بر ذبح دام  قربانی در گیلان نظارت می‌کنند ادامه داد: ۲۲ گروه ثابت و ۲۵ گروه سیار اداره کل دامپزشکی شامل دامپزشک، بازرس گوشت و ناظر شرعی در استان نظارت بر ذبح دام در روز عید قربان را بر عهده دارند.

 

مدیرکل دامپزشکی گیلان ۸۰۰ عامل بیماری‌زا عفونی قابل انتقال از دام به انسان را مورد اشاره قرار دادو با بیان اینکه مصرف گوشت بلافاصله پس از ذبح و خروج از کشتارگاه‌ها خطرناک است متذکر شد: این اقدام خطر ابتلا به بیماری‌های مشترک بین دام و انسان را  افزایش می‌دهد زیرا گوشت باید در یخچال بین دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد به مدت ۲۴ ساعت و آلایشات به مدت ۴۸ ساعت نگهداری و بعد مصرف شود.

 

گفتنی است، ستاد اجرایی نظارت بهداشتی مستقر در اداره کل دامپزشکی گیلان و شهرستان‌ها در روز عید قربان آماده ارائه هرگونه راهنمائی و پاسخگویی به سئوالات شما شهروندان از طریق شماره ۱۵۱۲ است.

 

 

کد خبر 1077585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha