برگزاری مسابقه اینترنتی «از قربان تا غدیر» به مناسبت دهه ولایت در سومین حرم اهل بیت (ع)

حجت الاسلام سلامی گفت: آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی (ع) به مناسبت دهه ولایت، مسابقه اینترنتی «از قربان تا غدیر» را به صورت مجازی برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «احمد سلامی»، امروز (سه شنبه 29 تیر) با اعلام ویژه برنامه های دهه امامت و ولایت در آستان مقدس حضرت احمد ابن موسی (ع) در جمع خبرنگاران گفت: به مناسبت دهه ولایت از روز سه شنبه ۲۹ تیرماه از ساعت 17 و 30 دقیقه در صحن مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع)، دعای عرفه با نوای حاج «مجتبی رمضانی» و پس از اقامه نماز مغرب و عشا نیز دعای توسل توسط حاج «کاظم محمدی» قرائت خواهد شد.

معاون فرهنگی و تبلیعات اسلامی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) افزود: از ساعت ۷ صبح روز چهارشنبه ۳۰ تیر برنامه های این اعیاد سعید با قرائت دعای ندبه با نوای حاج «امیر یقطین» آغاز خواهد شد و برپایی نماز عید قربان به امامت آیت الله «لطف الله دژکام»، نماینده ولی فقیه در استان فارس و تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در این استان مقدس اقامه خواهد شد.

وی اضافه کرد: حجت الاسلام «یوسفعلی» و حجت الاسلام «احمدی» نیز در 30 تیر در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام سلامی با اعلام سایر برنامه های این حرم مطهر بیان کرد: قرائت زیارت عاشورا در پنجشنبه ۳۱ تیر از ساعت هفت صبح و محفل انس با قرآن کریم از ساعت ۱۹ در صحن آستان مطهر احمدی و محمدی (ع) برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز جمعه ۱ مرداد، دعای ندبه توسط در ساعت هفت صبح و دعای سمات از ساعت ۱۹ قراعت خواهد شد و حجت الاسلام «یوسفعلی» قبل از نماز مغرب و عشا و حجت الاسلام «حدائق» بعد از اقامه نماز به سخنرانی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام سلامی اضافه کرد: روز شنبه ۲ مرداد مراسم در حرم مطهر (ع) با سخنرانی حجت الاسلام «صدیقی» و مداحی «قاسم زارع» همراه خواهد شد.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) اعلام کرد: به مناسبت میلاد خجسته امام هادی (ع) یکشنبه ۳ مرداد آیت الله «ملک حسینی» بعد از نماز مغرب و عشا در صحن مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و در 4 مرداد بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، مراسم مولودی خوانی با نوای «مهدی کریم پور» و بعد از نماز مغرب و عشا، زیارت جامعه کبیره توسط حاج «کاظم محمدی» برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: سخنرانی حجت الاسلام «ملک محمدی» و مولودی خوانی «مجتبی نادری زاده» بعد از نماز مغرب و عشا از برنامه های 5 مرداد در این حرم مطهر است.

حجت الاسلام سلامی اضافه کرد: چهارشنبه ۶ مرداد از ساعت 18 و 30 با همکاری پایگاه مقاومت بسیج «حضرت احمد ابن موسی (ع)» جشن عید سعید غدیر همراه با اجتماع بسیجیان در صحن مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود.

وی ادامه داد: پنجشنبه ۷ مرداد همزمان با عید امامت و ولایت، بعد از قرائت زیارت عاشورا در ساعت ۷ صبح، خطبه غدیر از ساعت هشت صبح در صحن و سرای این حرم مطهر طنین انداز خواهد شد.

حجت الاسلام سلامی با اعلام برنامه های ولادت با سعادت امام موسی کاظم (ع) در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: جمعه ۸ مرداد از ساعت هفت صبح مراسم قرائت دعای ندبه با سخنرانی حجت الاسلام حدائق و مولودی خوانی حاج «مرتضی طاهری» برگزار می شود و در ساعت ۱۹، دعای سمات همراه با سخنرانی مذهبی، قرائت خواهد شد.

وی افزود: ۹ مردادماه همزمان با سالروز ولادت پدر بزرگوار حضرت شاهچراغ (ع)، بعد از نماز ظهر و عصر، «امیر محمدی» مولودی خوانی خواهد کرد و از ساعت 19 و 30 ذقیقه سخنرانی مذهبی و بعد از اقامه نماز مغرب و عشا نیز «بهنام زارع» در ثنای این امام همام مداحی خواهد واهد کرد.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حضرت شاهچراغ (ع) گفت: برای این دهه مبارک در فضای مجازی، مسابقه اینترنتی «از قربان تا غدیر» در نظر گرفته شده است که علاقمندان می توانند برای کسب اطلاع از  ۲۹ تیر تا ۹ مرداد به بخش مسابقات پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

خاطر نشان می شود، ه مسابقه اینترنتی تفسیر سوره «انسان» از سلسله مسابقات «سراج المنیر»، ویژه خدام حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در فضای مجازی، برگزاری مراسم عقد ازدواج جوانان در سالن «پیوند آسمانی» حرم مطهر، اجرای ویژه برنامه های متنوع برای کودکان، برگزاری کارگاه آموزشی مقدماتی تربیت مربی «غدی»ر به صورت مجازی و حضوری و برپایی نمایشگاه «من غدیریم» در صحن حضرت معصومه (س) از دیگر برنامه های دهه امامت و ولایت در سومین حرم اهل بیت (ع) است.

کد خبر 1077598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha