تربیت نیروی های مومن و انقلابی مهمترین وظیفه کانون های فرهنگی هنری

اسداللهی، تربیت نیروی های مومن و انقلابی را از مهمترین وظیفه کانون های فرهنگی هنری مساجد عنوان کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری توانسته اند به عنوان بزرگترین و منسجم ترین شبکه فرهنگی کشور نقش واقعی مساجد را احیا کنند.

«علی اسداللهی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: سامانه فهما «فرهنگ و هنر مساجد ایران» گامی نوین در راستای ارتقا و بهتر دیده شدن فعالیت کانون مساجد است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن ادامه داد: ارتقای فعالیت‌های قرآن و عترت، شبکه‌ سازی و ساماندهی، ارتقای فعالیت ‌های هنری و ادبی کانون‌ها، ارتقای فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، غنی ‌سازی اوقات فراغت، مناسبت‌ های ملی و مذهبی و فضای مجازی، رسانه و خلاقیت و نوآوری شاخص ‌های این طرح هستند.

 

وی ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری شهرستان بروجن پیشرو در برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری هستند که تاکنون توانسته اند جوانان زیادی را در سطح شهرستان جذب مساجد کنند.

 

اسداللهی با اشاره به ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری تخصصی به منظور احیای نقش فرهنگی و هنری مساجد و جذب نیروهای نوجوان و جوان به مسجد صورت گرفته است گفت: مهمترین اولویت و هدف کانون های فهمای شهرستان بروجن در زمینه فعالیت های فرهنگی و هنری، جذب جوانان و نوجوانان به مسجد است.  

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بروجن ادامه داد: افزایش معنویت در جوانان و ارتباط مستمر با مساجد و مراکز فرهنگی می تواند این قشر را از آسیب های جنگ نرم مصون دارد.

 

وی اذعان داشت: مسجد به‌ عنوان اصلی ‌ترين پايگاه اسلامی نقش مهمی در تربيت، آموزش و ايجاد نزديکی بين اعضای خود که مسلمانان هستند، دارد پايگاهی که همواره در روايات از آن به بزرگی ياد شده است.

 

اسداللهی عنوان کرد: امروزه خدمت در مسجد باید همراه با احساس اختیار بین عامه مردم و بویژه جوانان باشد زیرا کارکردن در مسجدی که مکررا قرآن کریم و فرمایشات اهل بیت (ع) مورد توجه قرار گرفته است باید به‌ عنوان یک افتخار تلقی شود.

 

کد خبر 1077623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha