صومعه‌سرا با فضاسازی شهری به استقبال عید غدیر رفت

در اقدامی قابل تحسین، شهرداری صومعه‌سرا با آذین‌بندی چشمگیر و متفاوت شهر به مناسبت دهه امامت و ولایت نسبت به استقبال عید غدیر رفت.

خبرگزاری شبستان_صومعه‌سرا، مائده فلاحتکارضیابری: همزمان با آغاز دهه امامت و ولایت شهرداری صومعه‌سرا برای گرامیداشت این ایام نسبت به فضاسازی سطح شهر، چراغانی و آذین‌بندی در میدانها و خیابان‌های سطح شهر به صورت چشم‌گیر و زیبا با مضامین ولایت‌مداری اقدام کرده است.

 

 

شهر صومعه‌سرا تقریبا برای نخستین بار است که به مناسبت دهه امامت و ولایت اینگونه آذین‌بندی شده و شهر رنگ و بوی عیدسعید غدیر خم را به خود گرفته است.

 

ایجاد جلوه‌های بصری با آذین‌بندی متفاوت در اعیاد و مراسمات مذهبی از سیاست‌های اصلی شهرداری صومعه‌سرا و روابط عمومی آن به منظور ترویج فرهنگ اسلامی در سطح شهر است.

 

 

* پاسداشت غدیر خم به‌عنوان خط هدایت نهایی تاریخ یک ضرورت است

«میثم کیانی‌فرد» با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: غدیر خم روزی بزرگ در تاریخ جهان است و این رویداد مهم حرف آخر در جریانات تاریخی و دینی است.

 

شهردار صومعه‌سرا با بیان اینکه پاسداشت غدیر خم به‌عنوان خط هدایت نهایی تاریخ یک ضرورت است افزود: اگر پیام غدیر را مطرح نکنیم، پیامدهای بدی برای جهان اسلام در پی خواهد داشت، همانطور که فراموش شدن آن، حادثه عاشورا را رقم زد.

 

وی با اشاره به ایجاد فضای متناسب با دهه امامت و ولایت در شهر صومعه‌سرا گفت: برنامه‌ریزی شد تا در این ایام چهره شهر رنگ غدیر بگیرد و آذین‌بندی شهر به نوعی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته انجام شود.

 

کیانی‌فرد تصریح کرد: به مناسبت فرا رسیدن عید غدیرخم و هفته ولایت و با هدف ايجاد فضايي شاد و مفرح جهت استفاده شهروندان از اعياد مذهبي، کلیه معابر و گذرگاه‌های سطح شهر در مرحله آذین‌بندی است.

 

شهردار صومعه‌سرا با اشاره به اینکه آذین‌بندی به نحوی صورت گرفته است که چهره شهر به بهترین شکل زیبا شود و رنگ عید غدیر به خود بگیرد خاطرنشان کرد: از آنجا که عید قربان و غدیر از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است، به همین مناسبت باید به بهترین شکل به استقبال آن رفت و سطح شهر به بهترین شکل ممکن تزئین و آذین‌بندی شود.

 

 

* بزرگداشت عید غدیر جزئی از فرهنگ و سبک زندگی ما است

«هومن سعادت‌خواه» با تبریک اعیاد پیش‌رو اظهار کرد: روابط عمومی شهرداری صومعه‌سرا در راستای وظایف فرهنگی خود، یکسری برنامه‌های ویژه‌ای را به مناسبت این عید بزرگ در سطح شهر اجرا کرده است.

 

روابط عمومی شهرداری صومعه‌سرا افزود: آذین‌بندی و چراغانی معابر، نصب 14 عدد پرده عرضی و پارچه‌های آویز و ریسه‌های رنگی و نصب بنر از جمله فضاسازی شهری به مناسبت دهه امامت و ولایت است.

 

وی گفت: در نظراست این آذین بندی به نحوی صورت گیرد که چهره شهر و معابر به بهترین شکل تغییر کند که در همین راستا به منظور زیباسازی شهری و آراستگی میادین  و معابر، تمامی میادین  با  ریسه‌های رنگی ،  نصب پرچم و پلاکارد  آذین بندی می‌شود.

 

 

سعادت‌خواه با بیان اینکه برای نخستین بار در شهر صومعه‌سرا به مناسبت روز عرفه و حرکت امام حسین(ع) از مکه به سمت کربلا پارچه نوشته نصب شد تصریح کرد: با توجه به وضعیت کرونا، متاسفانه نمی‌توانیم به مناسبت این عید بزرگ برنامه‌های محفلی و عمومی برگزار کنیم.

 

روابط عمومی شهرداری صومعه‌سرا با اشاره به اینکه عید غدیر به عنوان مهمترین عید ما مسلمین و به عنوان یکی از اصول دین است که حتماً باید گرامی داشته شود خاطرنشان کرد: بزرگداشت عید غدیر جزئی از فرهنگ و سبک زندگی ما است.

 

شایان ذکر است دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی‌الحجه روز عید قربان شروع شده و تا هجدهم ذی‌الحجه روز عید سعید غدیر خم ادامه دارد.

 

 

 

کد خبر 1077640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha