علت تعویق سی و ششمین جشنواره قرآنی دانشجویان چیست؟/وزارت علوم میزبان جشنواره ملی می شود

جعفری از برگزاری مرحله ی دانشگاهی سی و ششمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور خبر داد.

جعفری، معاون مدیر کل فرهنگی وزارت علوم  و تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان،  با اشاره به برگزاری سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور، گفت: همانطور که می دانید هر ساله در ایام تابستان مرحله  سراسری جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور برگزار میشد اما امسال به واسطه شیوع ویروس منحوس کرونا و عدم حضور شرکت کنندگان در مسابقات قرآن این رقابت ها  برای نخستین بار به تعویق افتاد.بر همین اساس طی روزهای گذشته مرحله دانشگاهی سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور آغاز و مراحل آن به صورت مجازی برگزار می شود.

 

وی با بیان این مطلب که وزارت علوم و تحقیقات و فناوری برای برگزاری برخی از رشته های سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در سامانه‌های مجزا تعبیه کرده است گفت: از ۲۸ تیرماه وزارت علوم به صورت سراسری و مجازی از طریق سامانه‌های  طراحی شده است به برگزاری آزمونهای رشته های معارفی می پردازد.

 

جعفری عنوان کرد: همچنین شرکت کنندگان در رشته های آوایی، معارفی، پژوهشی، فناوری ادبی، هنری، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و نوآوری‌های قرآنی، حفظ ۵ جزء، ده جز، بیست  جز و کل قرآن کریم زمان شرکت در آزمون کتبی نفرات برتر به مرحله سراسری معرفی می شوند.

 

وی افزود: شرکت کنندگان در رشته های تلاوت قرآن کریم  و ترتیل  فایل های صوتی خود را بر اساس استانداردهای مصوبه ارسال کرده تا پس از ارزیابی داوران زبده به مرحله سراسری معرفی شوند.

 

جعفری تصریح کرد: سی و ششمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور میزبانی دانشگاه امیرکبیر برگزار که پیش‌بینی می‌شود  در بازه مهرماه تا آبان ماه سال ۱۴۰۰ مرحله سراسری هر یک از دستگاه ها از جمله وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه‌های آزاد و وزارت علوم و تحقیقات برگزار شده و نفرات برتر در جشنواره ملی به میزبانی وزارت علوم،تحقیقات و فناوری معرفی شوند.

 

معاون مدیر کل فرهنگی وزارت علوم  و تحقیقات با بیان اینکه این جشنواره در سطح دانشجویان در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برگزار خواهد شد، گفت: ملاک دانشجو بودن مخاطبان، تنها در مرحله اول اعمال می شود. بنابراین اگر دانشجویی پس از حضور در مرحله دانشگاهی فارغ التحصیل شود، می تواند در صورت برگزیده شدن در مراحل بعدی نیز شرکت کنند. هر دانشجو تنها مجاز به شرکت در یک رشته آزمونی است.

 

وی توضیح داد: در رشته های قرائت ترتیل و تحقیق، تواشیح و هم خوانی و اذان از بخش آوایی و نیز دعاخوانی در بخش صحیفه سجادیه به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا، آزمون در این مرحله با ارسال فایل های تصویری دانشجویان و بررسی اولیه انجام خواهد شد و فایل مربوط به برگزیدگان بر اساس سهمیه ابلاغی وزارت علوم به دبیرخانه مرحله کشوری مسابقات ارسال خواهد شد. دبیرخانه مرحله کشوری مسابقات در سی و ششمین جشنواره، دانشگاه امیرکبیر است.

 

جعفری افزود: در رشته های حفظ از بخش آوایی و رشته های بخش معارفی و نیز رشته های معارفی دو بخش صحیفه سجادیه و نهج البلاغه نیز آزمون به صورت مجازی و با ثبت نام قبلی دانشجویان در سایت اعلام شده توسط وزارت علوم در تاریخ ۱۸ مرداد و از طریق همان سایت به صورت مجازی برگزار خواهد شد و در سایر بخش ها نیز پس از اعلام محورهای مشخص شده توسط وزارت علوم، آثار دانشجویان دریافت و پس از بررسی در مرحله دانشگاهی به دبیرخانه مرحله کشوری مسابقات ارسال خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه مهلت ارسال آثار برتر مرحله دانشگاهی به دبیرخانه مرحله کشوری مسابقات در بخش آوایی تا شهریور ماه سال جاری است، ادامه داد: دانشجویان علاقه مند جهت ثبت نام به پورتال معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه اصفهان به آدرس https://cul.ui.ac.ir  مراجعه و نسبت به تکمیل و ارسال فرم ثبت نام بر روی منوی اصلی سایت اقدام کنند.

 

کد خبر 1077657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha