«قربان» عید رهایی از دلبستگی ها و تعلقات دنیوی است

حجت الاسلام مهدی نژاد قربان را عید گذشتن از تعلقات دنیوی دانست و گفت: عید قربان نشان می دهد انسان نباید از قربانی داشته های خود در راه خداوند کوتاهی کند.

حجت الاسلام «سید علی مهدی نژاد» با تبریک عید سعید قربان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ اسلامی است، در این عید اتفاق خاصی افتاد که برای همیشه نزد مسلمانان از ارزش ویژه ای برخوردار است.

 

امام جمعه علی آبادکتول ادامه داد: حضرت ابراهیم(علیه السلام) حاضر شد در راه خداوند فرزند خود را قربانی کند گرچه این اتفاق رخ نداد اما حضرت ابراهیم(علیه السلام) فرمان خداوند را اجرا کرد و فرزند خود را به قربانگاه برد.

 

وی بیان کرد: عید قربان نشان می دهد در راه خداوند باید از عزیزترین داشته های خود حتی فرزند بگذریم و انسان نباید از قربانی داشته های خود در راه خداوند کوتاهی کند.

 

حجت الاسلام مهدی نژاد یادآور شد: در حال حاضر قربانی گاو، گوسفند و شتر در عید قربان مرسوم است و قربانی برای حجاج که در مکه معظمه بودند واجب و برای سایر مردم مستحب است.

 

امام جمعه علی آبادکتول اضافه کرد: مستحب است گوشت قربانی سه قسمت شود و ثلثی از آن بین همسایگان و دوستان، ثلثی برای فقرا و ثلثی دیگر از آن بین خانواده تقسیم شود و با توجه به شرایط سخت فعلی توصیه می شود مردم سهم فقرا را ویژه تر ببینند.

 

وی بیان کرد: شرایط کرونایی و ایجاد تورم سرسام آور تهیه گوشت قرمز را برای بسیاری از مردم سخت کرده است لذا عید قربان فرصتی است تا فقرا و نیازمندان حتی برای یک بار گوشت قرمز را در سبد غذایی خود جای دهند.

 

حجت الاسلام مهدی نژاد از برگزاری هر گونه تجمع در عید سعید قربان برای پیشگیری از شیوع کرونا تأکید کرد و گفت: مردم در عید قربان باید از برگزاری هر گونه تجمع و دورهمی بپرهیزند تا بیش از این موجب شیوع ویروس منحوس کرونا نشوند.

 

امام جمعه علی آبادکتول قربانی را همدلی با فقرا و مستمندان دانست و افزود: این روز بهانه خوبی برای دستگیری از نیازمندان و فقرا است.

 

وی به تبلیغات مسموم برخی از گروه ها و رسانه های معاند در خصوص ماهیت قربانی اشاره کرد و متذکر شد: اگر عید قربان هم نباشد ذبح حیوانات در همه دنیا وجود دارد حتی کشورهای غربی صادرکننده گوشت به دیگر کشورها هستند لذا زیرسوال بردن قربانی کار درستی نیست، از طرفی آیا ارزش انسان ها از حیوانات کمتر است که اینگونه نسبت به کشتن گوسفند ابراز نگرانی می کنند اما عامل قتل عام مسلمانان در منطقه هستند؟

 

کد خبر 1077682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha