برگزاری نماز عید سعیدقربان در سراسر استان سمنان

مردم مومن و ولایتمدار استان سمنان صبح امروز با حضور در میعادگاه‌های اقامه نماز عید قربان، نماز بندگی خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اقامه کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نماز عید قربان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای باز مساجد و حسینیه‌های سراسر استان سمنان برگزار شد.

 

مردم استان سمنان همزمان  با سایر مسلمانان در این عید باشکوه و متفاوت بار دیگر به آئین حضرت ابراهیم(ع) و رسول اکرم(ص) لبیک گفتند و با حضور در صفوف نماز عید قربان دعای اللهم اهل الکبریاء و العظمه را نجوا کردند.

 

نمازگزاران زن و مرد سمنانی با رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در فضای باز مساجد حضور یافته و نماز عید سعید قربان را اقامه کردند.

 

در سایر شهرهای استان سمنان با وضعیت قرمز و نارنجی و زرد کرونایی نیز براساس مصوبه جلسه هفتاد و هفتم ستاد ملی مقابله با کرونا نماز عید قربان در فضای باز و با جمعیت محدود برگزار شد.

 

عید سعید قربان یکی از اعیاد ویژه و بزرگ ما مسلمانان است که همه ساله مراسم آن با شکوه خاصی برگزار می‌‌شود و سنت کمک به نیازمندان و توزیع گوشت نذری بین مردم نیز یکی از زیباترین اقداماتی است که در این عید بزرگ دنبال می‌شود.

 

«محسن مسعودیان راد» با بیان اینکه ذبح حدود دو هزار و ۵۰۰ رأس گوسفند برای عید قربان سال جاری در سطح استان سمنان در نظر گرفته‌شده است،گفت: با مشارکت خیران و نیکوکاران طبق برآوردها این میزان به سه هزار رأس گوسفند خواهد رسید.

 

مدیرکل کمیته امداد خمینی استان سمنان با اشاره به اینکه سال گذشته نیز ذبح یک هزار و ۲۰۰ رأس گوسفند در استان سمنان هدف‌گذاری شده بود، افزود: خوشبختانه با همراهی خیران و مردم نیک دل استان دو هزار و ۵۰۰ رأس گوسفند ذبح شد.

 

وی بابیان اینکه ۱۳۴ مرکز نیکوکاری و ۱۱ مرکز کمیته امداد در سطح استان آماده دریافت نذورات مردم هستند، اضافه کرد: هم استانی‌ها می‌توانند کمک‌های نقدی خود را در روز عید قربان به کمیته امداد اهدا کنند تا در این روز مبارک به همراه گوشت قربانی بین نیازمندان استان توزیع شود.

 

مسعودیان راد با تأکید براینکه ذبح عظیم با رعایت تمام اصول شرعی، بهداشتی و قانونی و مجوز دامپزشکی انجام خواهد گرفت،ادامه داد: با توجه به شرایط کرونا برای شهرهای قرمز این ذبح عظیم در کشتارگاه‌ها اجرایی می‌شود.

 

مدیرکل کمیته امداد خمینی استان سمنان با بیان اینکه اجرای طرح ذبح عظیم از خیر دامغانی ابراهیم امیرآبادیان آغاز و امروز به‌کل کشور تسری پیداکرده است، افزود: قربانگاه‌های ایران دام سبک در عید قربان اهدا خواهند کرد و مردم نیز می‌توانند در این طرح نیکو مشارکت فعال داشته باشند.

 

وی ازایجاد قربانگاه با مجوز و هماهنگی اداره کل دامپزشکی، شبکه بهداشت و شهرداری‌ها استان سمنان در شهر‌ها و روستا‌های استان سمنان خبر داد و گفت: در شهر‌ها و مناطقی که وضعیت قرمز کرونایی اعلام شده است، ذبح عظیم در کشتارگاه‌ها با رعایت کامل نکات بهداشتی و در شهر‌های با وضعیت مطلوب در قربانگاه‌ها اجرا می‌شود.

 

 

 

کد خبر 1077752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha