بودجه فرهنگ و هنر شایسته فعالان این حوزه نیست

ناظمی گفت: متاسفانه بودجه اختصاص یافته به حوزه فرهنگ و هنر آنطور که باید شایسته نیست و در ایام کرونا و تعطیلی مشاغل حوزه فرهنگ و هنر این امر نمود بیشتری داشته است.

به گزارش خبرنگار حبرگزاری شبستان در تبریز، «سیدقاسم ناظمی» در دیدار نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پتانسیل و ظرفیت خوب فرهنگی و هنری در این شهرستان،‌ اظهار داشت: طراحی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری در شهرستان ورزقان با توجه به پتانسیل قوی و غنی این منطقه امری ضروری است و اداره کل برای برگزاری برنامه‌های شاخص فرهنگی و هنری در این شهرستان آمادگی دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در ادامه به وضعیت بودجه فرهنگی استان و به تبع آن شهرستانها اشاره کرد و گفت: متاسفانه بودجه اختصاص یافته به حوزه فرهنگ و هنر آنطور که باید شایسته نیست و در ایام کرونا و تعطیلی مشاغل حوزه فرهنگ و هنر این امر نمود بیشتری داشته است.

وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوران شیوع کرونا طی دو دوره مبالغی را از طریق صندوق بیمه هنرمندان به حساب هنرمندان واریز کرده و اقداماتی در سطح استان در این خصوص نیز انجام شده اما مساله معیشت هنرمندان همچنان در اولویت است.

ناظمی تعامل مدیران استانی با نمایندگان مجلس را یکی از راهکارهای برطرف کردن برخی مشکلات در این حوزه عنوان و خواستار همراهی بیش از پیش نهادهای فرهنگی و هنری و همچنین مدیران و نمایندگان مجلس برای تعالی فرهنگ و هنر در استان شد.

نماینده مردم ورزقان در مجلس نیز در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه فرهنگ در جوامع گفت: فرهنگ مقوله‌ای هزینه بر و دیربازده و زمان‌بر است که در طول زمان بستر بسیاری از فعالیتها در جامعه را فراهم می‌سازد.

دهفان بر لزوم توجه بیشتر به مسائل فرهنگی در برنامه‌ریزی‌ها و همچنین اختصاص اعتبارات مناسب به حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد و گفت: زیبایی کشور ما به وجود فرهنگ‌ها و آداب و سنن محتلف است و باید تمهیدی اندیشیده شود تا این فرهنگ‌ها و آداب و سنن زنده مانده و تقویت شوند.

کد خبر 1077783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha