عید قربان نماد شکوفایی ایمان و یقین  به پروردگار عالم است

حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه عید قربان جشن رها شدن از اسارت نفس است گفت: این عید یکی از چهار عید بزرگ مسلمانان نماد شکوفایی ایمان و یقین به پروردگار عالم است.

«حجت‌الاسلام حسین بهرامی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با اشاره به اینکه عید قربان جشن رها شدن از اسارت نفس است اظهار کرد: این عید یکی از چهار عید بزرگ مسلمانان و نماد شکوفایی ایمان و یقین به پروردگار عالم است.

 

معاون آموزش حوزه علمیه بقیه‌الله اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان افزود: متاسفانه امسال هم مانند سال گذشته مردم متدین کشور ایران از سفر به بیت الله الحرام و انجام مناسک حج محروم بوده اند اما می‌توانند با انجام اعمال این روز بزرگ، از برکات و فیض این جشن الهی، بهره لازم را ببرند.

 

وی اذعان کرد: قرآن کریم ۲ عید را بیان کرده که یکی عید فطر و دیگری عید قربان است که همین اهمیت این اعیاد را نسبت به سایر اعیاد بیشتر می‌کند و سایر اعیاد مسلمین نیز در روایات مطرح شده‌اند.

 

حجت‌الاسلام بهرامی با اشاره به اینکه عید قربان مظهر قربانی کردن هوای نفس، حرص، طمع و منیت است تصریح کرد: انسان در این روز میزان معرفت خود به خدا را می‌سنجد و هر اندازه که تعلقات دنیوی کمتر باشد، میزان معرفت شخص به پروردگار بیشتر است به طوری که انسان با معرفت همه عزیزان خود را به عشق عزیزترین و مهربان‌ترین معبود، فدا خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه عید قربان با نماز، عبادت، دعا، صدقات و احسانی که دارد زمینه عبودیت، بندگی و اطاعت از قادر یکتا را فراهم می‌کند یاد آور شد: امید است هر چه زودتر مشکلاتی که بر سر راه برگزاری این اعیاد و انجام مناسک حج است، مرتفع شود تا مسلمانان جهان از فیض اینگونه جشن‌ها محروم نشوند.

 

کد خبر 1077813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha