خسارت ۷۷۵ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی شهرستان ارومیه در بارش باران و تگرگ هفته گذشته

پیرمرادی گفت: در نتیجه بارش شدید باران و تگرگ و جاری شدن سیل در ۱۶ روستای این شهرستان، بیش از ۷۷۵ میلیارد ریال به زیرساخت ها و محصولات بخش کشاورزی خسارت وارد شد.

«علی پیرمرادی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه، با بیان اینکه بیشترین خسارت به بخش کشاورزی و باغی این شهرستان وارد شده است اظهار داشت: ۱۹۲۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی در ۱۲ روستای بخش انزل و چهار روستای بخش صومای برادوست دچار خسارت ناشی از سیل و تگرگ شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه افزود: در جریان سیل و بارش تگرگ ۱۰۹۴ هکتار از اراضی زراعی، در محصولات مختلف از جمله گندم، جو، نخود، یونجه، گوجه و محصولات جالیزی خسارتی بالغ بر ۳۲۳ میلیارد ریال وارد شده است.

پیرمرادی در خصوص خسارت وارده به محصولات باغی بیان کرد: ۸۳۵ هکتار از باغات این شهرستان، عمدتا در انگور، سیب، هسته دار، بادام، گردو و پسته درگیر سیل شده که ارزش ریالی خسارت وارده ۴۴۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه در خصوص خسارت وارده به بخش دامپروری اظهار داشت: ۲۲۱ راس دام به ارزش ۵۶۸۰ میلیون ریال و ۱۱۰ کندوی زنبور عسل به ارزش ۶۶۰ میلیون ریال دچار خسارت شده است.

وی با اشاره به عوامل غیر مترقبه از جمله سرمای شدید هوا، گرد و غبار، بارش برف، سیل، طوفان و تگرگ و متضرر شدن کشاورزان تصریح کرد: خیلی از این حوادث قابل پیش‌بینی نیستند، بنابراین از کشاورزان انتظار می‌رود نسبت به بیمه محصولات خود اهتمام بیشتری داشته باشند.

 گفتنی است؛ در اوایل سال جاری، در اثر بارش باران و تگرگ و سرمازدگی، خسارت ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی این شهرستان وارد شده بود.

 

کد خبر 1077904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha