عشایر، برای جبران خسارت ناشی از حوادث، تسهیلات دریافت می کنند

مدیر امور عشایری شیروان گفت: عشایر شیروان جهت جبران خسارت ناشی از حوادث، تسهیلات دریافت می کنند.

«علی ابراهیمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهار داشت: اخیرا از محل اعتبارات خشکسالی، ۸ میلیارد ریال جهت جبران خسارت به عشایر این شهرستان که در سنوات گذشته از سیل و بارندگی خسارت دیده اند، تخصیص داده شد.

 

 

مدیر امور عشایری شیروان بیان کرد: این میزان اعتبار برای ۲۵۰ خانوار عشایر کوچرو شهرستان می باشد که خسارت دیده  و تاکنون مبلغی دریافت نکرده اند و  عمده خسارت آنان شامل تلفات دام، تخریب جایگاه دام، دامداری، محل زندگی و چادرهای عشایری است.

 

 

ابراهیمی اضافه کرد: این میزان اعتبار به صورت وام برای هر خانوار از سقف ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال بستگی به  سطح خسارت پرداخت می شود که با کارمزد ۴ تا ۶ درصد و بازپرداخت ۵ ساله است که تا پایان این ماه معرفی به بانک خواهند شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: از محل حوادث سیل و بارندگی ۷۶۰ خانوار عشایری قشلاق این شهرستان به میزان 30 میلیارد ریال خسارت دیدند که تاکنون تعدادی تسهیلات را دریافت کرده و تعداد دیگر به زودی دریافت خواهند کرد.

 

 

وی در پایان ضمن تاکید به عشایر این شهرستان جهت اقدام کارت تردد، تصریح کرد: از این پس هرگونه تسهیلات، خدمات و آبرسانی به این قشر با کارت تردد عشایری ارائه  می شود که عشایر حتما اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهند.

 

 

به گفته مدیر امور عشایری شیروان، شهرستان شیروان دو هزار و ۸۰۰ خانوار عشایری با جمعیتی حدود ۱۵ هزار نفر دارد که در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

 

 

 

کد خبر 1077905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha